Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@12:24:46 GMT

افزایش 5 درصدی جرائم رانندگی در سال 1400

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۶۷۵۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بند «ج» تبصره ۱۰ و بند الحاقی به این تبصره را تصویب کردند.طبق بند «ج» در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی پنج درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق بند الحاقی، کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرائم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده گردیده، در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می‌شود. درآمد ناشی از اجرای این بند به جدول شماره پنج این قانون واریز می‌گردد.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جرائم رانندگی اقتصاد مجلس جام نیوز بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • تغییر سقف تراکنش‌های بانکی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد