Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط برای مشترکان برق و گاز، کنتورهای هوشمند ساخت داخل نصب و هزینه‌اش را اقساطی از مشترکان دریافت کند.
به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، نهم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با بند (د) تبصره (15) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بند (د) تبصره (15) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به‌منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، دولت مکلف است با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط کنتورهای هوشمند ساخت داخل برای مشترکان برق و گاز با اولویت مشترکان پرمصرف نصب و هزینه‌اش را اقساطی دریافت کند.
نمایندگان همچنین نحوه تعیین تعرفه سوخت نیروگاه‌های خودتأمین را که اقدام به تحویل همه یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند مشخص کردند.
بر اساس این بند، تعرفه سوخت نیروگاه‌های خودتأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو همه یا بخشی از برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل می‌دهند، به مقدار سوخت مصرفی برای برق تحویل‌شده به شبکه در ساعات اوج مصرف (در تابستان)، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس میانگین بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال 97 تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 

محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.

او  افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.

 حمدالله ممبینی مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامين نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین ، ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ  را از دیگر اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • تعویض رایگان بیش از ۵ هزار کنتور آب در یزد
  • تعویض بیش از ۵ هزار کنتور خراب مشترکان در استان یزد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟