Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در مورد فرصت اندک بازگشت به برجام هشدار داد. خبرگزاری میزان - «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در «وین» با انتشار توییتی از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار رفتار مسئولانه در پرونده برجام شد.   اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت «دیدگاه‌های جالبی وجود دارند؛ در واقع ما برخلاف زمان حرکت می‌کنیم و زمان را از دست می‌دهیم؛ بله ما باید از هفته آینده شمارش معکوس را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی در ادامه افزود «فرصت بازگشت به اجرای کامل برجام به زودی بسیار محدود می‌شود؛ به همین دلیل است که به رفتار بسیار مسئولانه ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برجام نیاز است.»   نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین این توییت را در واکنش به توییت «لورنس نورمن»، خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت.  بیشتر بخوانید:  واکنش مسکو به لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران  توافق‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دستاوردی بزرگ است نورمن با طرح سوال «مذاکرات هسته‌ای مستقیم آمریکا و اتحادیه اروپا در چه مرحله‌ای قرار دارد»، مدعی شده بود «ایران تاکنون پاسخی نداده و اگر تا فردا پاسخ مربوطه داده نشود، می‌توان هفته آینده شمارش معکوس را آغاز کرد؛ پس از آن به ایام نوروز نزدیک می‌شویم.»   موضوع بازگشت آمریکا به برجام پس از خروج یکجانبه این کشور در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی «جو بایدن»، رییس جمهور فعلی این کشور به مرکز بحث‌های بین المللی تبدیل شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل برجام میخائیل اولیانوف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل برجام میخائیل اولیانوف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

ایلنا به نقل از دویچه وله نوشت: «رافائل گروسی»‌، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی افزود: «اما این بدان معنا نیست که ایران در آن فاصله زمانی سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت».

گروسی در مصاحبه با دویچه وله گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

وی همچنین مدعی شد که اهداف ایران در برنامه هسته‌ای خود «موضوع حدس و گمان» است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای، گفت: «حمله به تأسیسات هسته‌ای ممنوع است.»

گروسی گفت: «مسئله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران. زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد