Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور قضایی، از خرداد ماه سال جاری ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی راه اندازی شد و این امر نیاز به مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری و صرف هزینه برای پست و ایاب و ذهاب را منتفی کرده است. همچنین راه‌اندازی این سامانه در اعمال فاصله گذاری اجتماعی که از تدابیر مهار ویروس کروناست نیز تأثیر بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی آمار‌های ارائه شده از سوی اداره کل آمار دیوان عدالت اداری، در ماه گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۳۵۳ دادخواست بدوی در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده است که از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۳ مورد ثبت دادخواست از طریق دفاتر استانی بوده است، تعداد ۲ هزار و ۵۴۸ مورد ثبت دادخواست به صورت حضوری بوده است، همچنین تعداد ۸۷۹ مورد ثبت به صورت پستی و تعداد ۸ هزار و ۴۴۳ مورد ثبت دادخواست به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده که ۴۶ درصد مجموع ثبت دادخواست‌های بدوی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این گزارش از سوی اداره کل آمار دیوان عدالت اداری آمده است که در ماه گذشته تعداد ۹ هزار و ۵۴۱ مورد ثبت دادخواست تجدیدنظر شده است که تعداد ۲ هزار و ۹۳۵ مورد ثبت دادخواست از طریق دفاتر استانی و تعداد ۴ هزار و ۶۲ مورد ثبت به صورت حضوری بوده است، همچنین تعداد یک هزار و ۲۲۶ مورد ثبت دادخواست از طریق پست و تعداد یک هزار و ۳۱۸ مورد ثبت دادخواست تجدیدنظر از طریق الکترونیکی و غیرحضوری صورت گرفته که ۱۴ درصد مجموع ثبت دادخواست‌های تجدیدنظر را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است دیوان عدالت اداری اولین دستگاه قضایی است که اشخاص می‌توانند در اقصی نقاط کشور با مراجعه به سایت دیوان و از طریق سامانه ساجد و دارا بودن کد ثنا، دادخواست‌های بدوی و تجدید نظر و دیگر درخواست‌های خود را به صورت کاملا الکترونیکی ثبت و هزینه دادرسی را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید

مجازات خسارت زدن به بناهای تاریخی و ملی چیست؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

آفتاب‌‌نیوز :

مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: به دلیل هشدار هواشناسی، آموزش دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند و قیرکارزین در روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد انجام خواهد شد.

مدارس و دانشگاه‌های ۴شهرستان جنوب استان بوشهر غیرحضوری است

ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز اعلام کرد: به دلیل بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

فردا مدارس هرمزگان غیرحضوری برگزار می‌شود

سخنگوی استانداری هرمزگان هم اعلام کرد: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال بارندگی شدید و سیلابی شدن معابر در سراسر استان مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • تهران بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور دارد
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • باران شدید، مدارس ۹ شهرستان فارس را غیرحضوری کرد
  • مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس
  • فردا مدارس هرمزگان غیرحضوری برگزار می شود
  • مدارس هرمزگان سه شنبه غیرحضوری شد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد