Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز تولید انبوه گیربکس 6 سرعته را نشانگر خودباوری جوانان توانمند ایرانی و استفاده بهینه از فرصت تحریم و فشارهای ظالمانه دشمنان دانست.
علیرضا رزم‌حسینی در آیین افتتاح خط تولید انبوه گیربکس 6 سرعته در شرکت نیرو محرکه( استان قزوین) با بیان این مطلب، افزود: این پروژه یک کار نوآورانه و مهم است که در نتیجه همدلی و هماهنگی مسئولان ذیربط و همت جوانان نخبه و توانمند به وجود آمده است که در این راستا از مدیرعامل ایران خودرو، هوافضای سپاه، استاندار و نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبور از شرایط سخت تحریمی با تکیه بر خودباوری و تعامل ملت و دولت
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان در طول سالهای اخیر، بیان کرد: با تکیه بر خودباوری، تعامل و هماهنگی ملت و دولت از مسیر سخت تحریمها عبور کردیم و امروز با وجود همه تحریم ها و همچنین شیوع کرونا اما ایران سربلند و سرافراز به جلو می رود.
رهبری داعیانه مقام معظم رهبری در شکست شرایط سخت تحریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این مسیر سخت را با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری، همت جوانان، ایستادگی مردم و پشتکار دولتمندان سپری کردیم.
افزایش کمیت و کیفیت خودروسازان برای حضور موفق در بازارهای جهانی
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خودروسازان باید به سمت افزایش کمیت و کیفیت به پیش بروند تا بتوانند در بازارهای جهانی خوش بدرخشند.
طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک در دستور کار قرار گیرد
وی همچنین از ایران خودرو خواست که طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک را در دستور کار قرار دهد و در این خصوص بیان کرد: باید همگام با پیشرفت های جهانی ما هم در این مسیر حرکت نماییم.
افزایش 38 درصدی صدور جواز تاسیس و 17 درصدی صدور پروانه های بهره برداری نشانگر صنعتی بودن قزوین است
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های صنعتی و معدنی بیان کرد: صدور جواز تاسیس که نشانگر امید به کار آفرینی در جامعه می‌باشد 38 درصد و صدور پروانه های بهره برداری 17 درصد رشد داشته است که نشانگر صنعتی بودن قزوین است و این استان می تواند به عنوان یک قطب صنعتی، صنایع بیشتری را با توجه به موقعیت خود در خود جای دهد.
رزم حسینی همچنین بیان کرد: وجود بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان قزوین ظرفیت بسیار قابل توجهی می باشد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه برای ایجاد توسعه گردد.
به دنبال تسهیل روند تولید در کشور و رفع موانع هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت این وزارتخانه را مسئول تولید، تجارت خارجی، صادرات و واردات دانست و گفت: به دنبال این هستیم که مسیر تولید را هموار و موانع تولید را برداریم.
تأمین مواد اولیه کارخانجات خوبی در حال انجام است
رزم حسینی ادامه داد: در بخش واردات و تامین مواد اولیه کارخانجات به خصوص با صدور ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت و تعامل بانک مرکزی ، اتفاقات خوبی افتاده است و کمتر کارخانه ای هست که مشکل تامین ارز داشته باشد.
تعامل بانک مرکزی برای تامین ارز نیمایی واحدهای صنعتی
وی گفت: بانک مرکزی برای تامین ارز نیمایی واحدها نیز با تعاملی که وجود داشت به خوبی اقدام نموده است.
توجه تولیدکنندگان به صادرات علیرغم همه تنگناها و تحریم ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 75 درصد صادرات به 15 کشور همسایه بوده است، افزود: ظرفیت خوبی برای بازاریابی محصولات تولیدی در کشورهای همسایه وجود دارد و تولیدکنندگان نیز علیرغم همه تنگناها و تحریمها به سمت صادرات رفته اند.
صادرات محوری و چند شیفته کار کردن کارخانجات نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است
رزم حسینی گفت: توجه به نگاه صادراتی و همچنین دو یا سه شیفته کار کردن کارخانجات در این شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است.
5 میلیارد تن معادن کشف شده در کشور داریم
وی همچنین ادامه داد: در حوزه فولاد، پتروشیمی، سیمان و معادن صادر کننده موفق هستیم، ظرفیت معادن بسیار بالایی داریم و پنج میلیارد تن معادن کشف شده در کشور وجود دارد.
زمینه مناسب سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید در حوزه اکتشافات جدید سرمایه‌گذاری شود و البته فرصت های سرمایه گذاری خوبی در حوزه های معدنی و همچنین صنعتی به وجود آمده است.
وحدت و همدلی برای توسعه و پیشرفت در کشور شکل گرفته است
رزم حسینی تصریح کرد: همدلی، وحدت، انسجام داخلی و حرکت در جهت توسعه و پیشرفت در کشور شکل گرفته است و جناح‌های سیاسی نیز باید به سمت توسعه و پیشرفت بروند.
امنیت ملی به اقتصاد قوی و توانمند گره خورده است
وی گفت: امنیت ملی قویبه اقتصاد قوی و توانمند گره خورده است و اگر اقتصادی قوی باشد امنیت ملی تثبیت شده است.
جوانان برای تقویت بنیه اقتصادی و اقتدار ملی تلاش نمایند
وزیر صمت همچنین از جوانان خواست که برای تقویت بنیه اقتصادی و اقتدار ملی تلاش نمایند و تصریح کرد: فرصت‌های فراهم شده توسط دولت و حاکمیت باید به سمت توسعه، اشتغال آفرینی برای داشتن مردمی توانمند و کشوری قوی برود.
رزم حسینی همچنین با اشاره به برنامه ورود شرکت ها به عرصه مسئولیت های اجتماعی گفت: شرکت های بزرگ بخشی از کار خود را باید در روستاها به تولید و اشتغال آفرینی و ایجاد کسب و کار اختصاص دهند.
آمادگی وزارت صمت برای حمایت از شرکت های توانمند در ورود به عرصه مسئولیت های اجتماعی
وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تا شرکت های توانمند اقتصادی را برای توسعه پایدار در مناطق محروم حمایت نمایند.
رزم حسینی تصریح کرد: البته در این مسیر همت ارکان حکومت، تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها، ائمه جمعه، قوه قضاییه و دیگر دستگاه ها مثمر ثمر است.
دستگاه قضا به کمک امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید آمده است
وی یادآوری کرد: دستگاه قضا به کمک امنیت سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی و حمایت از صنعت و‌تولید آمده است.
رزم حسینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به میمنت فضای امنب که به وجود آمده است، سرمایه‌های سرگردان کم‌کم به سمت تولید، توسعه، اشتغال و خدمات بازرگانی می آیند.
شاتا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری معدن و تجارت رزم حسینی سخت تحریم وزیر صنعت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟

سلیم غفوری قائم‌مقام سیما در خصوص ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت مجموعه‌های تلویزیونی چند فصله، سرانجام «موسی(ع)» و ساخت «پایتخت» در ۱۴۰۳ توضیحاتی داد. - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم- مجتبی برزگر: غفوری قائم‌مقام سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما شناخته می‌شود؛ معتقد است  سال 1402 تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشده وارد تولید نشود.

او می‌گوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی ایجاد شد عملاً در سال 1402 به نتیجه رسید و اکنون بیش از 130 فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و این ها نویدبخش فضای خوبی  امسال است.

با سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درباره ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت دنباله‌سازی، سرانجام ساخت سریال «موسی(ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزدهای سلبریتی‌ها گفت‌و‌گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

ساخت «پایتخت» در دستور کار قرار می‌گیرد؟

* آقای سلیم غفوری! سرمایه‌گذاری روی ساخت سریال‌های طنز و برنامه‌های سرگرم‌کننده جواب داد. آنچه که در میان سریال‌های امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامه‌تان برای ساخت سریال‌های جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریال‌های طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟

چند کار طنز در دستِ تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام‌ سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

«پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند.

تلویزیون باید بین همه ژانرهای نمایشی تعادل ایجاد کند

* آیا اولویتی برای پرداختن به ژانرهای نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟

حتماً اولویت بر آن است در گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه اینها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکه‌ها دلزدگی ایجاد می‌شود. باید بین گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

کما اینکه همان قدر کارهای طنز پرمخاطب است که کارهای تاریخی هم این‌طور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونه‌های نمایشی تعادل ایجاد می‌کند و این نکته در دستور کار است.

چه خبر از سریال سلمان فارسی؟

«بچه مهندس» یا سریال‌های چند فصله دیگر ادامه خواهند داشت؟

* نکته‌ای درباره نهضت دنباله‌سازی مطرح شد. از نون‌خ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نون‌خ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنباله‌هایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصله‌های تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟

باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدی‌سازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار می‌گیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنباله‌ای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین می‌برد.

شاید سریال «موسی(ع)» امسال به تولید اصلی نرسد

* صحبت‌ها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی(ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین می‌رود؟

الان سریال «موسی(ع)» در مرحله پیش‌تولید است. تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی(ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد اما فرآیند آن دنبال می‌شود.

گاندو و پایتخت جدید در 1403 ساخته می‌شوند

بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی(ع)» می‌شود؟

* خبرهایی در فضای‌مجازی پخش می‌شود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی(ع)» خواهد بود و حتی نام‌های دیگری هم مطرح می‌شوند؛ صحت دارند؟

هنوز هیچ‌چیز راجع به هنرپیشه‌ها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیه‌کننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفت‌و‌گو کنند تا به نتیجه برسند.

اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در دستور کار است

* همان‌طور که می‌دانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتی‌ها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزدها به چهره‌ها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهره‌هایی که میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند یا در سریال‌ها و برنامه‌ها حضور دارند اصلاح می‌شود یا خیر؟

فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزدهایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضاهای رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزدهای عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟