Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@11:17:51 GMT

جدیدترین آمار کرونا تا ظهر شنبه (۹ اسفند)

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۸۳۵۲

خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار جانباختگان ویروس کرونا تا ظهر امروز شنبه نهم اسفند ماه ۹۹ را ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

 

 

 

در همین زمینه: جدیدترین آمار کرونا تا ظهر جمعه (۸ اسفند) برچسب ها: ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، در تشریح نشست روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ حوزه سلامت با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: متأسفانه در گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌ها بین ارقام و اعداد اعلامی سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و بانک‌ها یکپارچگی لازم وجود ندارد و آمارهای مختلفی ارائه می‌شود در این رابطه یکی از مشکلات و چالش‌های نظام و اقتصاد سلامت، بحث صحت آمار است و این درد بزرگی است البته ما در کمیته سلامت الکترونیک تلاش داریم با شفاف کردن داده‌ها به این موضوع پایان دهیم زیرا نظام سلامت در حال حاضر تشنه ارائه آمار صحیح است و در حوزه حکمرانی سلامت باید این اتفاق رقم بخورد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها تاکنون خرید ارز توسط واردکنندگان برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ۳.۰۱۴ میلیارد دلار بوده و ۳.۱۴ میلیارد دلار ارز ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومانی توسط دولت تخصیص داده شده که ۷۳.۲۴ همت آن ریال است؛ واردکنندگان هم ۳۵۲ میلیون دلار ارز ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومانی دریافت کردند که در مجموع ۲۴.۶۸ همت می‌شود که مجموعه خرید ارزی ۹۷.۹۲ همت بوده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است اما متأسفانه هنوز به تولیدکنندگان دارو پرداخت نشده است.

محمدبیگی افزود: قرار بود بانک مرکزی ۲۹ همت توسط سازمان برنامه و بودجه دریافت کند که این مهم هم محقق نشد و در مجموع شاهد عدم تناسب میان محاسبات دارویی کشور هستیم و به طور حتم این موضوع را در صحن علنی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بودجه طرح دارویار، گفت: سال گذشته با صراحت در نامه‌های ارسالی به رئیس جمهور و نشست‌های کمیسیون بهداشت برای طرح دارویار ۱۰۵ همت پیشنهاد شد اما تنها ۶۹.۵ همت در بودجه سنواتی ۱۴۰۲ تصویب که تاکنون ۳۳ همت از آن پرداخت شد و مابقی آن تاکنون پرداخت نشده و بی توجهی نسبت به این موضوع باعث افزایش هزینه کرد از جیب و کمبود یک سری از داروها و اقلام ویژه در سبد دارویی کشور شده که متأسفانه ناراحتی و عدم رضایت مردم را هم در پی داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: به ۱۲۰ همت برای طرح دارویار در سال ۱۴۰۳ نیاز داریم و اگر این بودجه اختصاص داده نشود با چالش دارویی مواجه خواهیم شد؛ تاکنون ۷۴.۹ همت برای طرح دارویار تصویب شده و در این رابطه از دولت انتظار داریم با توجه به چالش‌های عدیده دارویی و کاهش توان و قدرت اقتصادی خانواده‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهد؛ اگر اختصاص ۱۲۰ همت در توانشان نیست این مبلغ را به ۸۵ همت افزایش دهند تا بار سنگینی به نظام سلامت و مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6079478 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۷۹۷ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • آمار شهدای فلسطین ۳۳۷۳۹ شهید رسید
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید