Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جهش تولید تا امروز ۱۳۶۵ واحد و کارگاه تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند و این تعداد تا پایان سال به ۱۵۰۰ واحد صنعتی هم خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی رسولیان ظهر امروز در آیین رونمایی از طرح تولید کامیونت ایرانی شیلر که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جهش تولید تا امروز 1365 واحد و کارگاه تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند و این تعداد تا پایان سال به 1500 واحد صنعتی هم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد یک میلیون شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد صادرات محصولات تولیدی و صنعتی ما از مبدأ شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود؛ به طوری که امروز بیش از 47 هزار واحد صنعتی در 823 شهرک و ناحیه صنعتی کشور به اهرم اصلی صادرات غیرنفتی ما مبدل شده‌اند.

رشد 112 درصدی تولید در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور با اشاره به لزوم استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در نواحی صنعتی ادامه داد: بنا داریم در سال آینده کارخانجات و صنایع تعطیل‌شده و نیمه‌تعطیل را به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناورمحور واگذار کنیم تا بتوانند این کارخانه‌ها را احیا کرده و به چرخه تولید برگردانند.

رسولیان با اشاره به رشد 112 درصد تولید در شهرک‌های صنعتی ایران طی سال جهش تولید گفت: با وجود بحران همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافت که این موضوع عزم راسخ تولیدکنندگان در اجرای محورهای اقتصاد مقاومتی را به رخ دشمنان مستکبر ما کشید.

وی در ادامه از اجرای طرح الحاق 300 هکتار زمین  به شهرک صنعتی کاسپین قزوین خبر داد و یادآور شد:‌ با توجه به محدودیت‌های ایجادشده برای سرمایه‌گذاران شهرک کاسپین و با توجه به لزوم برطرف کردن محدودیت‌های این شهرک که از بهترین شهرک‌های صنعتی کشور به لحاظ موقعیت راهبردی است، این طرح با حمایت وزیر صمت اجرایی خواهد شد.

استاندار قزوین: از ظرفیت تعاونی‌ها برای احیای واحدهای تولیدی راکد استان استفاده شودمجلس به‌ دنبال احیای واحدهای تولیدی راکد استسپاه با تمام توان از احیای واحدهای تولیدی خراسان رضوی حمایت می‌کند

توسعه 1100 هکتاری شهرک‌های صنعتی کاسپین قزوین و آبیک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در ادامه این مراسم توسعه 1100 هکتاری شهرک‌های صنعتی را مهمترین رویکرد نهاد متبوع خود برای توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به مراجعه زیاد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین یک امیدواریم بتوانیم این شهرک را در آینده 700 هکتار بزرگ‌تر کنیم.

حمیدرضا خانپور با اشاره به موقعیت خوب شهرک صنعتی کاسپین آبیک هم افزود: در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای استقرار صنایع و کارگاه‌های تولیدی های‌تک و دانش‌بنیان در این شهرک هم قصد داریم که 400 هکتار زمین به مساحت شهرک یادشده بیافزاییم تا در آینده مشکلی برای استقرار این قبیل شرکت‌ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح مقابله با جانشینی و تملک بانک‌ها هم در حوزه شهرک‌های صنعتی استان در حال پیگیری است و ما توانستیم طی یکی 2 ماه اخیر 8 واحد صنعتی تملک‌‌شده یا در شرف تملک را از دست بانک‌ها خارج کرده و جلوی تعطیلی و رکود این واحدهای تولیدی را بگیریم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه تولیدی تولید ملی سال رونق تولید استانداری قزوین کارگاه تولیدی تولید ملی سال رونق تولید استانداری قزوین شهرک صنعتی کاسپین واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی چرخه تولید واحد صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علیرضا حسینی در بازدید از کارگاه‌های تولیدی فعال شهرستان نیر به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های غیرفعال شهرستان هم در حال فعال شدن هستند و امسال تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال، وارد چرخه تولید شوند.
وی به تلاش‌ها برای جلوگیری از خام فروشی در معادن نیز اشاره کرد وافزود: از ۲۶ معدن موجود در این شهرستان ۱۵ معدن فعال است و در سال گذشته ۲ معدن تولید گچ و اسفنج آهنی هم به آنها اضافه شد و این معادن باید از خام فروشی خارج شده و کارخانه‌های فرآوری و جانبی خود را دایر کنند.
فرماندار نیر گفت: ۶۰ درصد شن و ماسه استان اردبیل از معادن شن و ماسه شهرستان نیر استحصال می‌شود و در راستای ایجاد اشتفال با استفاده از این ظرفیت موجود، افزایش تولیدات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با ارائه تسهیلات و تقویت آورده‌های شخصی را در دستور کار قرار داده ایم.

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی