Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور با بیان اینکه هنوز تاریخ اولین جلسه شورای عالی کار مشخص نشده، گفت: قاعدتا جلسات در هفته جاری باید شروع شود و در این خصوص پیگیری خواهیم کرد.

«محمدرضا تاجیک» در گفت و گو با خبرنگار عصرایران اظهار کرد: اگر یک میلیون و 900 هزار تومان به حقوق اضافه شود در واقع افزایش صورت نگرفته و تنها قدرت خرید کارگران برای سال 98 حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجیک در ادامه افزود: با توجه به مصوبه چند سال گذشته قرار بود که عقب ماندگی دستمزد جبران شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل باید یک عددی روی دو سبد معیشت سال 98 و 99 گذاشته شود تا حداقل قدرت خرید کارگران حفظ شود.

وی عنوان کرد: هر عددی برای افزایش دستمزد در نظر گرفته شود، قطعا چاره ساز نیست. توقع اول ما از دولت این است که تورم را مهار کند و دوم باید به جامعه کارگری کمک کند. از نماینده های وزارت صمت و اقتصاد انتظار داریم که قبل از شروع جلسات شورای عالی کار یک راهکار ارائه دهند.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور با بیان اینکه نزدیک هفت میلیون تومان برآورد هزینه سبد معیشت برای سال آینده در نظر گرفته شده، گفت: به عنوان مثال اگر سه میلیون افزایش دستمزد صورت بگیرد، مطمئنا با توجه به تورم بالا، کارگران در سال آینده نه تنها قدرت خرید نخواهند داشت بلکه پسرفت نیز دارند و بنابراین با فاجعه بزرگ روبرو می شویم.

تاجیک با اشاره به اینکه درصد های اعلام شده برای افزایش دستمزد مورد قبول نیست، گفت: نظر گروه کارگری تنها افزایش پایه حقوق نیست. در کنار این باید بن و حق مسکن افزایش پیدا کند و از طرفی باز هم تاکید می کنم، دولت باید برنامه ای مصوب کند تا به کارگران کمک شود و همچنین بتوانیم از بحران عبور کنیم.

وی یادآور شد: مصوبه دستمزد در فروردين 99 با قانون مطابقت نداشت و امضاء نشد. افزایش دستمزد باید با توجه به دو مؤلفه تورم و هزینه زندگی تغیین شود و اگر خارج از این باشد افزایش قانونی نیست و به این ترتیب زمانی که در خصوص دستمزد صحبت می شود، باید استناد به ماده 41 قانون کار باشد. اگر پیشنهاد کارفرمایان همانند سال گذشته باشد، مطمئنا همان خروجی را خواهد داشت. بهتر است که اتفاق سال 99 دیگر تکرار نشود چون هنوز داریم تاوان بخشنامه اشتباه سال 99 را پس می دهیم.

بیشتر بخوانید: محسن رضایی: 70 درصد پول ملی آب رفته و بی جان شده کارشناس حوزه کار: سال آینده قطعا سال سخت تری برای کارگران خواهد بود نماینده کارفرمایان: 90 درصد واحد ها حال روز خوبی ندارند/ سال های گذشته شیب دولت به سمت کارگری بوده/ هیچ گروهی مظلوم نیست لینک کوتاه: asriran.com/003F2U

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است