Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط محیط زیست استان فارس، در پی انتشار تصاویری از رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در باغ وحش شیراز که موجب آزرده شدن افکار عمومی شد، کمیته تخصصی امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور بررسی موضوع تشکیل جلسه داد و بلافاصله از مدیریت باغ وحش در خصوص ماوقع توضیح خواسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص ظاهر خون آلود شیر ادعا شده که خونریزی در اثر گاز گرفتن بخشی از فنس‌ها که باز مانده رخ داده با این حال این ادعا در دست بررسی کارشناسی است و در صورت اثبات هر گونه بدرفتاری موضوع با جدیت از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.

همچنین بنا بر گزارش مدیریت باغ وحش، کارگر متخلف مدت‌ها پیش از این مجموعه اخراج شده است. با این حال به مدیریت باغ وحش در خصوص نظارت دقیق‌تر و آموزش کارکنان اخطار داده شد و نامبرده مکلف گردید از این پس نسبت به توجیه و آموزش کارگران در خصوص نحوه رفتار، غذا رسانی و مراقبت از حیوانات باغ وحش پیش از استخدام اقدام و نتایج را گزارش کند.

این اداره کل ضمن تاکید جدی بر ممنوعیت هر گونه بدرفتاری و حیوان آزاری در هر مکانی خصوصاً مراکز دارای شناسنامه نظیر باغ وحش‌ها و اقدام جدی در برخورد قانونی با هر گونه تخلفی در این زمینه به استحضار دوستداران حیات وحش کشورمان می‌رساند اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن استناد به دستورالعمل مربوط به باغ‌های وحش همواره بر مجموعه باغ وحش‌های استان نظارت داشته و تلاش بر این است تا فضای موجود را به استانداردهای نگهداری حیوانات نزدیک کند.

به رغم شرایط کرونا، تعطیلی دوره‌ای باغ وحش‌ها و فشار اقتصادی ناشی از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای این مرکز، باغ وحش شیراز اقداماتی نظیر نصب دوربین‌های مدار بسته و اصلاح تعدادی از قفس‌ها را در سال جاری به انجام رسانیده و فضای نگهداری و محوطه باغ وحش نسبت به یک دهه گذشته تغییرات مثبتی داشته، هر چند هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی در پیش است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تشکر از دوستداران حیات وحش جهت اطلاع رسانی و پیگیری موضوع از منابع مطلع سازمان، اعلام می‌دارد کارشناسان این اداره کل همواره پاسخگوی مسائل در این حوزه خواهند بود و در رسیدگی به تخلفات کوتاهی نخواهند کرد.

کد خبر 5157370

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست فارس باغ وحش شیراز ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد کرونای انگلیسی زلزله بوشهر بارش برف شیراز اردبیل شهرستان کرج شهرکرد محیط زیست اداره کل باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و تجهیز گفت: همسو با منویات مقام معظم رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور با آغاز فصل کار و در ادامه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل (ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره‌ها و....)، تأمین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی - تخصصی برای پایش و عملیات‌ها در مناطق شامل (البسه، دوربین، پهپادهای جدید و.... در کمترین زمان ممکن به صورت تجمیعی در دستور کار داریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی ذکر شده، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانسته و ادامه داد: سال قبل با تخصیص اعتبارات مناسب بخش اول طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست را تأمین کردیم امسال نیز ضمن تداوم این روند بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیا ساختمان برخی پاسگاه‌های غیر فعال را با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف خواهیم کرد.

قاسم زاده با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو بویژه در حوزه محیط بانی تاکید کرد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیا این پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به طور جدی پیگیر هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری‌های علاقمندانه مجموعه تلاشگر و دوستدار محیط زیست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به جهت تأمین اعتبارات لازم فاز دوم عملیات اجرای این پروژه‌ها را در حال حاضر دو میلیارد ریال ذکر کرد.

کد خبر 6082359

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند