Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: نوروز امسال فقط بلیت اتوبوس صندلی‌های کنار پنجره فروش می‌رود و مسافران می‌توانند تخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و سواری کرایه را با تلفن ١٤١ در میان بگذارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «داریوش باقرجوان» افزود: تا این ساعت سفر‌های ضروری با خودروی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برقرار است و سازمان راه‌داری موظف به تامین ناوگان سفر برای نوروز ١٤٠٠ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه‌داد: ۱۴ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس، ٢٣ هزار دستگاه مینی بوس و ٣٣ دستگاه سواری کرایه با ١١٠ هزار راننده و کمک راننده برای انجام سفر‌های نوروزی پای کار هستند، اما توصیه موکد سازمان راهداری منع سفر برای توقف گسترش زنجیره ویروس کرونا است.

این مسوول درباره شرایط و ضوابط فروش بلیت اتوبوس و کرایه سواری گفت: چه در خودرو‌های چهار ردیفه و چه خودرو‌های سه ردیفه فقط باید بلیت صندلی کنار پنجره به فروش برود.

وی اظهار داشت: هر مسافری که شاهد بود صندلی کناری او فروخته شده است، به سرعت اعتراض کند و علاوه بر آن از طریق روش‌های اطلاع‌رسانی شکایت خود را به سازمان راه‌داری اطلاع دهد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راه‌داری خاطرنشان‌کرد: نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق پلیس راه وجود دارد، اما اطلاع‌رسانی به موقع مسافران موجب جلوگیری از تخلف در لحظه سفر خواهد شد.

وی گفت: برای کرایه سواری عمومی نیز که چهار مسافر ظرفیت دارد، باید برای سه مسافر بلیت فروخته شود.

باقرجوان بیان‌داشت: استعلام کرونایی مسافران هنگام خرید بلیت انجام می‌شود و برای مسافرانی که استعلام آنان مثبت باشد بلیت صادر نمی‌شود.

وی درباره سوار کردن مسافران بین‌راهی نیز گفت: امکان استعلام در لحظه از طریق شماره ملی مسافر وجود دارد و رانندگان حق ندارند بدون وجود صندلی خالی کنار پنجره و استعلام کرونا مسافر بین راهی سوار کنند.

این مسوول از مسافران خواست تا از سه طریق سامانه ١٤١، سامانه پیامکی ٣٠٠٠١٤ و از طریق شماره‌هایی که در کارت‌هایی در اتوبوس‌ها گذاشته شده، هر گونه تخلف در جریان سفر را به مسوولان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش بلیت اتوبوس کرونا نوروز محدودیتهای کرونایی سازمان راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را تصویب کرد و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند، حداقلی در نظر بگیرند.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند، افزود: با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود.

وی گفت: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که ۳۳۰۰ تومان است حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

آقای تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۲ رشد داشته‌ است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز رشد ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

آقای تشکری هاشمی گفت: فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است و بر همین اساس افزایش نرخ ها از شنبه اول اردیبهشت لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه