Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@06:43:30 GMT

کشف ۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۵۵۰

کشف ۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار سلمان امیری با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به سه دستگاه کامیون نفتکش که در حال تردد بودند، مشکوک و بلافاصله آنها را متوقف کردند.

در بازرسی از این خودروها ۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوزهای لازم کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله نفتی ارزشی برابر با شش میلیارد ریال دارد،  در این رابطه سه دستگاه نفتکش توقیف و سه متهم دستگیر شدند که پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی در ادامه از کشف ۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در شهرستان ملایر خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان ملایر در حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه خودرو تریلر نفتکش مشکوک شده که با وجود دستور ایست مأموران، خودرو متواری می‌شود.

 با شگردهای خاص پلیسی خودرو مذکور متوقف و در بازرسی به عمل آمده از این خودرو توسط مأموران مشخص می‌شود که حامل مقدار ۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق است که ارزش آن برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.  

قاچاق از عوامل مهمی است که ضربه‌های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند و نیروی انتظامی با اقتدار با قاچاقچیان و متخلفان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 587556 برچسب‌ها استان همدان قاچاق سوخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان قاچاق سوخت هزار لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد

جواد بلندی گفت: این فراورده های نفتی به وسیله ۵۸ هزار و ۳۶۰ سرویس نفتکش از انبار نفت حوزه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه اعزام شده است.

وی بیان کرد: اهمیت این حجم از انتقال با نظر گرفتن افزایش ۱۱ درصدی مصرف توزیع پایدار سوخت نسبت به سال ۱۴۰۱ و عبور موفق از بحران‌ها و شرایط سخت سوخت‌رسانی میسر شده است.

مدیر شرکت نفت منطقه تربت‌حیدریه ادامه داد: از این میزان حدود ۳۷۲ میلیون لیتر از مبادی حمل جنوب کشور با بهره‌گیری از ظرفیت نفتکش‌های ناوگان حمل و نقل منطقه تامین و بقیه از طریق خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی دریافت شد.

وی گفت: همچنین ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین مصرفی منطقه به وسیله نفتکش از انبار نفت بندرعباس و رفسنجان تامین شد.

بلندی خاطر نشان کرد: منطقه عملیاتی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان با ظرفیت افزون بر ۲۳۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

به گفته وی، منطقه تربت حیدریه با توان حمل ۳۱۸ دستگاه نفتکش یکی از مناطق ۳۷ گانه و از جمله هشت منطقه فعال صادراتی کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۳۹ خودرو شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • قاچاقچی با سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • کشف ۲۰۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر
  • کشف ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در پاکدشت