Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:17:50 GMT

احمدی: زنده نگاه داشتن یاد شهدا تکلیف شرعی ماست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۶۶۱

احمدی: زنده نگاه داشتن یاد شهدا تکلیف شرعی ماست

جلسه ستاد دومین کنگره شهدای ورزش کشور امروز به ریاست عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه تشکیل شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  وزارت ورزش و جوانان، مهدی میر جلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران در ابتدای جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره شهدای ورزش کشور که قرار است اسفندماه سال 1400 برگزار شود اظهار کرد: اولین کنگره شهدای ورزش کشور در سال 94 برگزار شد و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان تشکر کردند و تاکید رهبر معظم انقلاب این است که معرفی شهدای ورزشکار به نسل جوان اقدام موثری است که در راستای تقویت روحیه انقلابی انجام می شود و باید استمرار یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بسیج ورزشکاران به تشریح فعالیت این ستاد پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تقویت ساختار اجرایی این ستاد صورت گرفته و با هم افزایی و هم گرای در جلسات ستاد به سمت برگزاری مطلوب این رویداد فرهنگی پیش خواهیم رفت.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به تقارن سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان پیام آور کربلا نام برد و تصریح کرد: اقدام حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان پیام آور حماسه کربلا این نهضت را در اسلام برای همیشه ماندگار کرد و تقارن این مناسبت با برگزاری جلسه ستاد دومین کنگره شهدای ورزش کشور را به فال نیک می‌گیریم.

رییس ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای ورزش کشور با اشاره به این سخن که " آنان که به شهادت رسیدند کار حسنی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند"، ادامه داد: کار زینبی در شرایط کنونی مصداق زنده نگاه داشتن یاد شهدا و معرفی انها به نسل جوان است که رهبر معظم انقلاب هم همواره تاکید داشتند که یاد شهدا را زنده نگاه دارید و هر مسئولی در هر جایگاهی وظیفه دارد که اجازه ندهد غبار فراموشی روی مرام شهدا بنشیند و و این مهم تکلیف شرعی، وجدانی و اخلاقی است.

احمدی تاکید کرد: با زنده نگاه داشتن یاد شهدا،کارمان را در مسیر درست قرار داده و به کارهای خود برکت می دهیم و اعتقاد داریم هر مجموعه ای در کار تخصصی خودش یاد و نام شهدا را محور قرار دهد،خیر و برکت ان بی پایان خواهد بود و اثربخشی ان کار بیشتر می شود.

در این جلسه بحث و بررسی با هدف بهبود شرایط برای برگزاری این کنگره صورت گرفت و سردار اذرنوش،سردار یزدانی همچنین سید محمد شروین اسبقیان فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ورزش و جوانان و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان و دیگر نمایندگان ارگان های مختلف به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

کنگره شهدای ورزش کشور در سال 94 با شناسایی پنج هزار شهید برگزار شد و قرار است برای دومین بار در اسفندماه سال 1400 هم برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی دومین کنگره شهدای زنده نگاه یاد شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرفهایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

وزیر ورزش ادامه داد:  فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

دیگر خبرها

  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا