Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، در ارتباط با مشکلات نسخه نویسی الکترونیک برای آزمایشگاه ها، توضیحاتی ارائه داد.

نرگس سلاجقه، روز شنبه نهم اسفند ۹۹ در نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، به مشکلات نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت جزو کارهای عالی در حوزه سلامت کشور به شما می‌رود و کسی مخالف آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، برای اجرای چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی، نیاز به زیرساخت‌های لازم است.

وی با عنوان این مطلب که بسیاری از همکاران ما سن بالا هستند و ارتباط زیادی با بیمه‌ها ندارند، افزود: این دسته از همکاران ما اصلاً با سیستم‌های رایانه‌ای آشنا نیستند.

سلاجقه با اشاره به ضرورت دسترسی تمامی آزمایشگاه‌ها به سیستم رایانه‌ای و اینترنت، گفت: در آزمایشگاه‌های کوچک در شهرهای کوچک، دسترسی به چنین سیستم‌هایی سخت است.

نایب رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک راضی نمی‌شود بیمارش را با نسخه الکترونیک ارجاع دهد، ادامه داد: قطعاً در چنین شرایطی، پذیرش بیمار دچار اختلال و بی نظمی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ کد آزمایشگاهی وجود دارد که پزشک نمی‌تواند همه آنها را حفظ کند، گفت: معطلی برای وارد کردن تست‌ها طبق کدها، یکی دیگر از پیامدهای نسخه الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌ها است.

سلاجقه افزود: ما مخالف نسخ الکترونیک نیستیم، اما معتقدیم که بیمه‌ها باید با وسواس بیشتری این برنامه را اجرایی می‌کردند.

ایرنا/

برچسب ها: نسخه الکترونیک ، علوم آزمایشگاهی ، آزمایشگاه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N3K

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نسخه الکترونیک علوم آزمایشگاهی آزمایشگاه نسخه الکترونیک آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشور هشدار داد و خطاب به مسئولین کشور یادآور شد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند (اطفال، بیهوشی و طب اورژانس) را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: مفهوم هر کدام از این آمارها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس زاده، افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم اثرترین روش چاره جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکی عنوان کرد و افزود: همه مسئولین و عزیزان بدانند چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست بنابراین به همه مسئولین عزیز کشور و به بزرگان جامعه پزشکی عرض می‌کنم؛ پیش از آنکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود چاره‌ای بیاندیشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولین مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ما هم در این مسیر مساعدت شأن می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

رئیس زاده در ادامه جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و به انجمن‌های فعال و هیأت مدیره های انجمن‌ها در این حوزه یادآور شد که از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند. در واقع از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل نشویم.

وی با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، گفت: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم جایگاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت. بنابراین استدعا دارم متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده نگاری شود و در دانشگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آورید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور در بخشی از صحبت‌هایش در این مراسم حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خودشان را منتسب به طبیب همه اعصار وقرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند. بنابراین اعضای علوم آزمایشگاهی به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی گفت: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و «ذخیرهٔ خوارزمشاهی» را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد. ایشان حق بزرگی به کردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از «الحاوی» و «قانون ابن سینا» جامع‌ترین کتاب دوره خودش بوده است.

کد خبر 6084252 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی
  • تقدیر از کارکنان علوم آزمایشگاهی در انتقال خون یزد 
  • هزینه آزمایش خون در منزل