Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@10:17:36 GMT

کلاهبردار رسیدساز جعلی به آخر خط رسید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۸۰۶

کلاهبردار رسیدساز جعلی به آخر خط رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حشمت سلیمانی در این باره اظهار داشت: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش دو عدد تابلو فرش در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در تلفن همراه خود که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۵۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت می کند ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت متهم مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند، افزود: متهم پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: این متهم همچنین با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۱۸ میلیون ریال از دو نفر دیگر که اقدام به درج آگهی فروش کفش وکت و شلوار از طریق سایت دیوار نموده بودند، کرده است.

 رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، افزود: مردم هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط بگذارند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا استان فارس کلاهبرداری رسیدساز جعلی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز

سرگرد حسین سپه وند ضمن اشاره به شگرد‌های جدید کلاهبرداران در فضای مجازی اظهار داشت: در روز‌های گذشته شاهد مراجعه قربانیان زیادی با داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا هستیم که مورد هدف مجرمان اینترنتی قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تعطیلات ایام نوروز، شیادان فضای مجازی با شگرد‌های مختلف از جمله ارسال لینک آلوده به بهانه سهام عدالت، اینترنت رایگان و شکایت ثبت شده علیه آن‌ها در سامانه قوه قضایی، قربانیان خود را پیدا می‌کنند و آن‌ها را به سایت‌های جعلی هدایت و حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا لرستان با اشاره به عدم کلیک بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های مجازی گفت: هیچ کدام از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی درخواست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی ارسال نمی‌کنند، لذا برای ثبت نام و پیگیری امورات مربوطه حتما به سامانه‌های مجاز که از منابع رسمی اعلام شده است مراجعه نمایید تا قربانی سوء استفاده این مجرمان قرار نگیرید.

سرگرد حسین سپه وند در پایان خاطر نشان کرد: در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نموده و موارد کلاهبرداری و مشکوک را با ما در میان بگذارید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در محمودآباد
  • دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت
  • آدم ربایی مرد میانسال توسط همسرش
  • فیشینگ کار حرفه‌ای در بهارستان به دام افتاد