Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:57:15 GMT

فعالان امور تربیتی سربازان عرصه تعلیم و تربیت هستند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۸۲۶

فعالان امور تربیتی سربازان عرصه تعلیم و تربیت هستند

محمد مهرافزون روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان برتر حوزه ی معاونت پرورشی در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش بروجرد افزود: سالروز امور تربیتی فرصتی مناسب است که از زحمات و خدمات ارزنده فعالان امور تربیتی تجلیل و فعالیت های فرهنگی و معنوی آنان در سطح گسترده تر ترویج داده شود.

 مهرافزون ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت زینب (ع) اظهار داشت: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه ۲ نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش آموزان است و فعالیت های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش آموزان می شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: نهاد امور تربیتی از بدو تأسیس تاکنون فعالیت های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کنند، نقش بسزایی دارند.

مهرافزون ادامه داد: هدف شهیدان رجایی و باهنر از تٱسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام های بلندی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.

وی بیان کرد: نهاد امور تربیتی با شعار مربیان پرورشی سربازان و سفیران انقلاب شکل گرفت و از بدو تأسیس با این هدف که فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی را در بین دانش آموزان و نسل های بعدی نهادینه شود ادامه راه نمودند.

مهرافزون اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.

وی تصریح کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت های پرورشی با نگرش به ارزش های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی با برنامه های هدفمند و نظام مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه ی شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش آموزان نشویم.

مهرافزون ضمن اشاره به خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مانند پایبند بودن به اصول و احکام الهی، خدمتگزاران صدیق مردم، الگوی کار و تلاش بودن، ساده زیست بودن گفت: این ۲شخصیت برجسته  نماد علم ، عمل و اخلاص بودند.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی در سال های اولیه تأسیس امور تربیتی و زمانی که جریان های سیاسی و فعالیت های انقلابی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کردند نقش سازنده و بسزایی در روشنفکری و بیداری جامعه به ویژه دانش آموزان داشتند و در آن زمان شرایط و دوران سختی را سپری کردند و مانع از انحراف فکری دانش آموزان شدند.

در این آیین از ۲۰ تن از فعالان عرصه فرهنگی، مسوول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش تجلیل شد.

برچسب‌ها مدارس بروجرد لرستان وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بروجرد لرستان مدارس بروجرد لرستان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان امور تربیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد و گفت: آزمون مربوطه چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد در مهرماه راهی مدارس می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، گفت: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد اضافه کرد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • مدارس غیردولتی در مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری داشته باشند
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت