Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@10:21:07 GMT

ورود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا به گیلان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۸۹۲

ورود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا به گیلان

حیدرزاده از ورود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا به گیلان خبر داد و گفت: این مرحله مربوط به سالمندان و جانبازان شیمیایی دفاع مقدس به همراه کادر درمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه، ۹ اسفند ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرونا ویروس یکی از دغدغه‌های امروز جامعه شمرده می‌شود که رهایی از آن تنها در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز دومین مرحله واکسیناسیون کرونا در گیلان خبرداد و گفت: در مرحله اول کادر درمان واکسینه شدند و این مرحله مربوط به سالمندان و جانبازان شیمیایی دفاع مقدس است.



حیدرزاده افزود: در این مرحله یک هزار و ۴۲۵ دوز واکسن کرونا وارد گیلان شده و واکسیناسیون امروز در رشت، فردا (یک‌شنبه، ۱۰ اسفند) در شرق گیلان و دوشنبه(۱۱ اسفند) در غرب استان انجام می‌شود.



وی با بیان اینکه از این مقدار واکسن ۹۷۰ دوز برای پرسنل درمانی و ۵۰ دوز برای پرسنل آزمایشگاه ها که نمونه گیری کرونا را انجام می‌دهند است اذعان کرد: بسته ۲۰۰ تایی برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان هستند و ۱۵۰ دوز هم برای جانبازان شیمیایی ریوی اختصاص یافته است.



حیدرزاده اعلام کرد: مرحله سوم واکسیناسیون مربوط به سالمندانی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: جانبازان و سالمندان واکسن کرونا کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه، از تداوم بارش باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و جمعه بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب، به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود؛ همچنین امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745627

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت