Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الهام فخاری روز شنبه‌ در نشست شورای اسلامی استان تهران که در شهرستان رباط کریم برگزار شد، گفت: جهش عمرانی در راستای تحقق سند  گام دوم انقلاب است. 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب بر هفت اصل اساسی این سند ، گفت: این سند برای نسل جوان مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه بخش زیادی از این اصول در قالب فعالیت های شهرستان رباط کریم تجلی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخاری با بیان اینکه دسترسی آسان به امکانات و عدالت موضوعی است که در شهرستان رباط کریم، محقق شده اظهار داشت: استان تهران متأثر از قرارگیری پایتخت و رویکردهای کلان باعث شده فرصت ها و تهدیدهای بسیاری برای شهرستان های استان تهران ایجاد شود. 

رییس شورای استان تهران عنوان کرد: امروز کشور در شرایط خطیری با فشارهای ظالمانه تحریم های جهانی که همراه با ظلم و نابرابری علیه کشور و مردم است و از سوی دیگر بحران کویید ۱۹ با همه دشواری هایی که به همراه داشته، اما اتحاد و انسجام ملت همچنان حفظ شده است.

 وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نقدها و انتقادات آسیبی به این انسجام و اتحاد وارد کند، افزود: قطعا اولویت قانون بر سلیقه را باید مدنظر قرار دهیم و هر اقدامی باید در جهت تأمین منافع و خواست مردم باشد. 

وی با اشاره به امکان وجود اختلاف نظر بین اعضای شوراها افزود: در نهادهای شورایی تجربه اختلاف نظر داریم اما باید قانون را ملاک رفع این اختلاف نظرات قرار دهیم.

وی ادامه داد: با وجود گذشت دهه ها شبکه خطوط ریلی استان تهران از دهه ۵۰ معطل مانده بود اما در سال ۹۸ این موضوع مصوب و ابلاغ شد که قطعا با آن می توانیم با قوت از حقوق مردم در سطح استان تهران دفاع کنیم.

واگذاری مسئولیت ها به مردم از برکات نظام است

«نظام ملک شاهی» فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این نشست تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت ها به خود مردم واگذار شده است .

 وی مشارکت و اعطای مسئولیت به شهروندان را از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: عملکرد شوراها بسیار ایده آل بوده و توانسته اند در بخش عمرانی، آبادانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی عملکرد قابل قبولی را داشته باشند .

ملک شاهی، با بیان اینکه قطعا شوراها می توانند دغدغه های مردم را قبل از تبدیل به بحران حل و فصل کنند، گفت: شوراها در میان مردم قرار دارند و می توانند جواب مثبتی به اعتماد نظام با عملکرد قابل قبول خود داشته باشند. 

فرماندار شهرستان رباط کریم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی شهرستان رباط کریم، اعتبار این پروژه ها را یکی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برای تحقق پروژه های شهرستان رباط کریم همه شهرداری ها، بخشداران و دهیاران تلاش مضاعفی انجام دادند. 

ملک شاهی با اشاره به شرایط تحریم ها و شیوع کروناویروس، عنوان کرد: امروز از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی قرار گرفته ایم و دشمن مدام در جهت تضعیف ما گام برمی دارد اما ما توانستیم از تمامی ظرفیت ها بهره بگیریم و تحقق ۱۳۰ درصدی اشتغال پیش بینی شده را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان رباط کریم ۶ شهرک صنعتی و ۷ نقطه صنعتی وجود دارد که زمینه اشتغالزایی بسیاری خوبی را نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح استان تهران ایجاد کرده اند. 

درخواست برگزاری سرشماری زودهنگام 
«حمید گراوندی» رییس شورای اسلامی شهرستان رباط کریم، نیز در این نشست، با اشاره به سرشماری سال آینده گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرهای رباط کریم و پرند، نسبت به سایر شهرستان ها افزایش بیشتری داشته است، سرشماری قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ انجام شود .

وی گفت: در این صورت و مشخص شدن جمعیت واقعی، تعداد اعضای شوراها از هفت به ۹ افزایش خواهد یافت .

نظام شورایی تجربه موفق مدیریتی است 

حجت الاسلام «حسن ترابی» امام جمعه شهرستان رباط کریم نیز در این نشست، اظهار داشت: همه ارکان نظام با رای و نظر مردم شکل گرفته و اراده مردم در اداره کشور مدنظر است.

وی افزود: امروز تصمیم نظام بر این است که از تصدی‌گری دولت بکاهد و اداره امور را به مردم و منتخبان آن بسپارد.

ترابی ادامه داد: آنچه مهم است نظام شورایی به عنوان تجربه موفق مطرح است و باید کارآمدی آن را ثابت کنیم.

به گفته وی، اگر مجلس اراده کافی برای اصلاح قانون شوراها را داشته باشد، مردم از انتخاب شوراها استقبال بیشتری می کنند .

وی، عملکرد شوراهای اسلامی در سطح شهرستان رباط کریم را مطلوب دانست و گفت: منتخبان مردم در این دوره موفق بودند.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شهر تهران الهام فخاري

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران الهام فخاري شهر تهران الهام فخاري اخبار کنکور شهرستان رباط کریم استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران