Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان در حاشیه ی جلسه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که صبح امروز شنبه ۹ اسفند ماه به ریاست دکتر روحانی ، رئیس جمهور و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور برگزار شد با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه ی ستاد گفت: در جلسه ی امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در سطح کشور ، گزارشی از وضعیت استان‌ها مطرح و وضعیت استانها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آشناگر گفت : هماهنگونه که پیش بینی می شد و بارها نیز تذکر داده شده بود ، متاسفانه میزان سرایت بیماری کرونا در استان افزایش پیدا کرده است .
رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت : بر اساس گزارشهای اعلام شده از ۸ شهرستان استان سمنان ، دامغان و شاهرود در وضعیت نارنجی ، سمنان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستانهای میامی ، آرادان و سرخه نیز خوشبختانه در وضعیت آبی کرونایی می باشند که محدودیت های کرونایی نیز بر اساس رنگ بندی اعلام شده در سطح شهرستانها اعمال خواهد شد
استاندار تاکید کرد : در صورت عدم رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی با تغییر رنگ جدید و ایجاد نگرانی در شهرستانهای استان مواجه خواهیم بود و لذا از مردم قانونمند استان می خواهیم با استمرار رعایت دستورات و پروتکل های بهداشتی وضعیت استان را در حالت نرمال و با ثبات حفظ نمایند.‌
رئیس شورای تامین استان از پلیس راهور خواست : مقررات منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح را مرتباً کنترل و اعمال نماید.‌
وی اضافه کرد : اصناف استان ، تا کنون همراهی بسیار خوبی با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان داشته اند اما گزارش های رسیده از برخی مراکز و مجتمع های تجاری و پاساژهای بزرگ استان حکایت از کاهش یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دارد که دستورات لازم در این خصوص صادر گردید.‌
استاندار سمنان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای عمومی ، از مردم شریف استان سمنان درخواست کرد تا ضمن پرهیز از تجمعات ، دورهمی ها و ترددهای غیر ضروری ، نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام لازم را به انجام رسانده و مانع از افزایش میزان سرایت این بیماری به هم وطنان خود شوند.

48 

کد خبر 1490619

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان مدیریت مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست

یکی از مشکلات جهان کنترل تولید و بازیافت پسماند است. پسماند‌ها باعث ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی و تاثیر منفی بر کیفیت و کمیت منابع زیستی (آب، خاک و هوا) می‌شوند. در جهان راه‌های زیادی برای رفع مشکل پسماند از جمله بازیافت، آتش زدن، دفع کردن و به دریا ریختن وجود دارد، که بهترین آن بازیافت کردن است که برخی از کشور‌ها از طریق بازیافت اقدام به تولید انرژی و ثروت می‌کنند. اگر از خود شروع کرده و  با فرهنگ سازی و ایجاد سبک زندگی مناسب در راستای زیست محیطی حرکت کنیم می توانیم در صرفه جویی  اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشیم. 

 امین افتخار مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران اظهار کرد: رها کردن زباله علی الخصوص کیسه ها و قوطی های پلاستیکی در طبیعت مشکلات زیادی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد که تا سال ها رفع نخواهند شد. ریختن زباله نه تنها برای انسان ها بلکه برای جانوران هم خطرناک خواهد بود. 

او گفت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماند‌های خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله‌ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارند و برخی از آن‌ها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند. باید سبک زندگی خود را در این راستا تغییر دهیم تا کمک کننده به محیط زیست باشیم.

در این بین مزینانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هم درباره  وضعیت پسماند کشور این گونه بیان کرد: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آن که مافیا هم دارد؛ پلاستیک است.  دوره گردهای تهران این مسأله را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از این موضوع سواستفاده می کنند. بنابراین با تفکیک از مبدا می توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش دهیم.

مزینانی گفت: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم؛ جانمایی‌ها هم به خوبی انجام شده است اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است. البته مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسأله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر این مسأله باشند. پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف نسبت به این مسأله ورود می‌کند.از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماندها را کنترل کنند. شهرداری قول داد که امسال در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

قانون مدیریت پسماند و نحوه توزیع کیسه های پلاستیکی

در همین راستا ثامنی مدیرکل دفتر پسماند گفت: قانون مدیریت پسماند و نحوه توزیع کیسه های پلاستیکی را در کشور داریم که وظیفه نظارت بر آن بر عهده وزارت صنعت است اما تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. سازمان حفاظت محیط‌زیست در نظر دارد در هفته زمین پاک این قانون اجرا شود اگر به نتیجه نرسیم مجبور می شویم قانونی ورود کنیم و از قوه قضاییه کمک بگیریم. البته فروشگاه های بزرگ زنجیره‌ای اعلام آمادگی کردند تا از توزیع کیسه های پلاستیکی خودداری کنند اما نگران ریزش مشتری هستند بنابراین تاکید دارند همه فروشگاه با هم اجرا کنند. از میان آن‌ها پسماندهای صنعتی ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی هستند.

او بیان کرد: در آیین‌نامه استاندارد کیسه‌های زیست تخریب پذیر را تدوین و تصویب کردیم. با فرودگاه‌ها و شهرداری‌ها همچنین مدیران کل محیط زیست استان‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن‌ها جهت اجرای این آیین‌نامه رایزنی کرده‌ایم.چون قانون مدیریت پسماند وجود دارد بنابراین اگر اجرا نشود دلسرد کننده است. از این رو در صورت عدم اجرا از قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی کمک خواهیم گرفت تا اجرایی شود.هر کیسه پلاستیکی حدود ۵ تا ۶ گرم وزن دارد حالا اگر هر انبار روزانه ٢ تا ٣ کیسه پلاستیکی استفاده کند چند صد تن پلاستیک استفاده خواهد شد که آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد می کند. قانون عدم توزیع کیسه های پلاستیکی در کشور های اطراف مانند پاکستان نیز تصویب شده است همچنین در بنگلادش ١٠ سال است که ممنوع شده است در مجموع از ١٨٠ کشور بیش از ١۵٠ کشور این قانون را دارند.   باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • دستگیری متهم به ۵۰ فقره سرقت شبانه در مشهد
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • پایان مهلت هیئت مقررات زدایی به سازمان دامپزشکی(خبر اختصاصی*)