Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید بن یوسف نماینده فرهنگی مساجد مجتمع دانشگاهی پاهنگ مالزی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه رشد فرهنگی سالم و سازنده از مهمترین و تاثیرگذارترین نشانه های سلامت روانی هر جامعه ای است، گفت: فرهنگ صحیح با خود امنیت به همراه دارد و کسانی که فرهنگ درستی داشته باشند، اعمالی را که منافی رفتار انسانی است مرتکب نمیشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بسیاری دلیل اقدامات خشونت بار را به فقر و تنگنای مالی نسبت میدهند و بیکاری، فقر و بحران اقتصادی را عامل اصلی ارتکاب اعمال خشونت آمیز معرفی میکنند. اما نگاهی دقیق تر به خشونت و شکل گیری گروههای تندرو و گرایش افراد به عضویت در این گروهها نشان می دهد که دلیل ارتکاب این جنایتها فقط محدود به فقر نیست، بلکه، علت اصلی کشش و گرایش بسیاری از این افراد به سوی خشونت و افراط، عدم پایبندی به درک درست از دین است که از منابع عقیدتی افراط گرایان و گرایشهای دینی تندرو دریافت کرده اند.

عبدالحمید بن یوسف با اشاره به اینکه تربیت صحیح دینی، از اصلی ترین عواملی است که به امنیت روانی جامعه می انجامد و به ثبات رفتاری و جلوگیری از اعمال خشونت آمیز منتهی میشود، ادامه داد: تربیت دینی بر اساس ارزشهایی مانند همزیستی مسالمت آمیز،حسن همجواری و دوستی استوار است و این همان شیوه درستی است که قرآن کریم بر پایه احترام به حقوق و کرامت انسانها تاکید می کند.

او با یادآوری حوادث چند سال اخیر و ظهور مسائلی همچون تکفیر و افراط گرایی، گفت: در سالهای اخیر به ویژه مداخلات روزافزون کشورهای غربی در امور داخلی ملتهای مسلمان و تحمیل خواسته های خود به این کشورها، نشان میدهد که در بسیاری از مواقع، بسیاری از اندیشمندان اسلامی، در واکنش به این بحرانها و فتنه ها و مقابله با آشوبی که حامیان تکفیر ایجاد کرده  و شبهاتی که در راه ترویج افکار خود برای مردم ایجاد میکنند، کوتاهی کرده اند و آنچنان که شایسته مقابله با این تهدید بوده، اقدام ننموده اند.

به گفته عبدالحمید بن یوسف واکنش موثر به شبه افکنی افراط گرایان با دلایل روشن و آشکارکردن حقیقت اصول دین اسلام برای همه ملتها امری مهم و برای علماء وظیفه ای خطیر است و الزامی است که رهبران دینی، مسؤولیت این آگاه سازی را برعهده گیرند، تا مردم و خصوصاً جوانان، شناخت و درک لازم را از تهدیدهای موجود و از افکار منحرف و نادرستی که به اسلام نسبت داده میشود، داشته باشند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تجمع علمای مسلمان به عملیات "وعده صادق"

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تجمع علمای مسلمان در این بیانیه تأکید کرد: این عملیات منحصر به‌فرد علیه مواضع رژیم صهیونیستی که در واکنش به تجاوز وحشیانه این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، اقدام بی‌سابقه‌ای بود که مزدوران و بزدلان گمان می‌کردند انجام نخواهد شد؛ زیرا آنها رهبری الهی و الهام بخش جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسند. 
  در ادامه این بیانیه آمده است: تجمع علمای مسلمان مانند همه مسلمانان و آزادگان جهان اقدام جمهوری اسلامی ایران را حق طبیعی این کشور می‌داند که مبتنی بر قوانین بین‌المللی است که کشورها را در برابر تجاوزگری حفظ می‌کند؛ چرا که برای دفاع از خود نیاز به اجازه از هیچ کسی نیست. 
  تجمع علمای مسلمان افزود: جمهوری اسلامی ایران منتظر بود که جهان استکبار و شورای امنیت تجاوزگری آشکار به کنسولگری این کشور در دمشق را محکوم کند، ولی آنها در قبال این مسئله سکوت کردند؛ این درحالی است که اگر اقدامی علیه رژیم صهیونیستی یا دولت‌های مزدور غرب صورت می‌گرفت، جهان استکبار دنیا را زیر و رو می‌کرد. و همانطور که می‌بینیم شورای امنیت امروزه برای محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران به خاطر حق مشروع دفاع از خود، جلسه برگزار می‌کند. 
  این بیانیه تأکید کرد: شبی که موشک‌ها و پهپادهای نیروی هوافضای ایران شلیک شدند، شب بسیار بزرگی بود و با وجود مشارکت آمریکا و هم‌پیمانان و مزدوران منطقه‌ای آن برای مقابله با موشک‌ها و پهپادها؛ اهداف دقیق تعیین شده برای این عملیات محقق شد. عملیات الوعد الصادق زلزله‌ای را در رژیم صهیونیستی به وجود آورد که پس لرزه‌های آن تا مدت‌های طولانی باقی خواهد ماند و پیامدهای آن به زودی پدیدار خواهد شد و مسئله فلسطین را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. این عملیات باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد شد؛ و هم اکنون نیز از داخل این رژیم صداهایی به گوش می‌رسد که مسئولان دیوانه و بی‌‌پروای این رژیم را مسئول این واقعه می‌داند. این عملیات حتما باعث عقب نشینی رژیم صهیونیستی از ادامه تجاوز به غزه خواهد شد، مگر آن که بخواهد با ادامه این عملیات جنون‌آمیز به پایان خود نزدیک‌تر شود. 
  تجمع علمای مسلمان خاطرنشان کرد: رهبری سیاسی جمهوری اسلامی ایران به وضوح اعلام کرد که این پاسخ محدود بود و ایران در آن فقط از بخشی کوچک از امکانات نظامی خود استفاده کرد و اگر دشمن صهیونیستی به فکر پاسخ بیفتد، با پاسخ متفاوتی مواجه خواهد شد؛ بنابراین جهان استکبار باید نتانیاهوی دیوانه و بی پروا را کنترل کند، زیرا در غیر این صورت منطقه به سوی جنگ‌های مستقیم رفته و در نهایت باعث بروز جنگ جهانی خواهد شد، مسئله‌ای که پایان موجودیت رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • دیدار پرسپولیس و نفت؛ ماموریت‌ متفاوت برای قهرمانی و بقا
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • روماریو به مستطیل سبز برگشت!
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • واکنش تجمع علمای مسلمان به عملیات "وعده صادق"