Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@13:22:23 GMT

طرح منع استفاده از خارجی‌ها در مجلس مطرح نیست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۰۰۶

طرح منع استفاده از خارجی‌ها در مجلس مطرح نیست

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: مطرح شدن چنین طرح‌هایی در مجلس مسبوق به سابقه است و هواداران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نگران نباشند، زیرا اعضای فراکسیون ورزش این اجازه را نخواهد داد قوانینی علیه فوتبال مصوب شود.

به گزارش مشرق، احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره طرح ممنوعیت استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی در باشگاه‌های دولتی، اظهار کرد: نمایندگان در حال بازپس گیری امضاهای خود از این طرح هستند و هواداران درباره این طرح و موضوع قراردادها نگران نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطرح شدن چنین طرح هایی در مجلس مسبوق به سابقه است و هواداران باشگاه های استقلال و پرسپولیس نگران نباشند زیرا اعضای فراکسیون ورزش این اجازه را نخواهد داد قوانینی علیه فوتبال مصوب شود.
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به مشکلات باشگاه استقلال، گفت: مطلوب نیست که هواداران تیم‌های مطرح کشور ظرف یک ماه دوبار مقابل مجلس حاضر شوند. این یعنی هواداران فوتبال پاسخ مطالبات خود را جای دیگری نگرفته اند.

قاضی زاده تصریح کرد: مالک باشگاه استقلال دولت و وزارت ورزش مجمع عمومی این باشگاه است، لذا وزارت ورزش باید پاسخگوی عملکردش در مقابل این باشگاه باشد.

وی با اشاره به تجمع هواداران استقلال مقابل مجلس تأکید کرد: با همکاران در فراکسیون ورزش مطالبات هواداران استقلال را پیگیری می‌کنیم.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از این تجمع اقشار مختلف مقابل مجلس را داشتیم، اما حضور هواداران فوتبال مقابل مجلس جای تأسف دارد و خوشایند نمایندگان مجلس نیست.

بیشتر بخوانید:

قانون منع جذب بازیکن خارجی‌ پابرجاست

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امیدوارم وزارت ورزش به عنوان مالک باشگاه استقلال هر چه سریعتر مشکلات را حل کند. وزارت ورزش هم ارتباطات قوی دارد و این باشگاه متعلق به بخش خصوصی نیست. استقلال یک مالک بزرگ دارد و این در حالی است که باشگاه‌هایی که وابسته به برخی وزارتخانه‌ها هستند شرایط حمایتی آن‌ها از باشگاه‌های تابعه شان بهتر بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این مفهوم خوبی ندارد که هواداران باشگاه‌های مطرح تهران مجلس و خانه ملت را تنها خانه طرح اعتراضات خود بدانند. رسیدگی به این اعتراضات وظیفه اصلی دولت است و باید مسائل را حل کند. رئیس و اعضای فراکسیون ورزش مجلس این مسائل را در وزارت ورزش پیگیری کنند.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس با اشاره به اینکه گفته شده نمایندگان مجلس با طرح سوال از وزیر مشکل دارند، اصلا درست نیست، تأکید کرد: سوال از مسعود سلطانی فر در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است در یک مرحله نیز وزیر برای پاسخگویی در کمیسیون حاضر شده است.

وی با بیان اینکه سوالات دیگری هم در دستور کار است، گفت: یک سوال از مسعود سلطانی فر در نوبت صحن علنی مجلس است و امیدواریم هیئت رئیسه بلافاصله بعد از بودجه سوال وزیر ورزش را در دستور صحن قرار دهد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس بیان کرد: سوالات دیگر کمیسیون هم به تدریج مطرح می‌شود و سلطانی فر بعد از بودجه باید به کمیسیون فرهنگی مجلس بیاید و پیرامون عملکردش در وزارت ورزش پاسخگو باشد.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مجلس استقلال پرسپولیس قاضی زاده هاشمی وزارت ورزش هواداران مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون ورزش مجلس مقابل مجلس وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیعی: استقلال رانت و هوادار متمول ندارد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال کار سختی برای حفظ صدرنشینی لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی دارد. شاگردان نکونام تا به این‌جای کار نیز فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند و کمتر کسی تصور می‌کرد که آبی‌ها با حجم زیادی از مشکلات و جنجال‌های درون خانوادگی، بتوانند در این مقطع از فصل، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان قرار بگیرند.

با این حال این اتفاق رخ داده و حالا نیز فرشید سمیعی، عضو ‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره نتایج اخیر و روند خوب این تیم در رقابت‌های اخیر لیگ برتر صحبت می‌کند. او از هواداران این تیم می‌خواهد در بازی‌های باقی‌مانده، به حمایت از تیم نکونام بپردازند.

مصاحبه سمیعی را در زیر می‌خوانیم:

باید اختلافات به پایان فصل موکول شود
باید برای موفقیت استقلال در این فصل تلاش کنیم. ابتدا تمامی اختلافات فی‌مابین فعلا مسکوت مانده و به آخر فصل موکول شود و دوما کل اعضای باشگاه اعم از ‌هیئت‌مدیره و معاونان و مدیران باید به مدیریت کمک کنند تا هرچه سریع‌تر میزان درآمدزایی استقلال افزایش پیدا کرده و امکان تزریق منابع مالی به تیم زودتر میسر شود؛ چراکه بازیکنان تیم از فصل پیش مبالغ خیلی زیادی طلب دارند که پرداخت آن می‌تواند باعث شود بازیکنان فصل را با خیال راحت‌تری ادامه دهند.

بازیکنان ما بهترین هستند و این را ثابت کرده‌اند
استقلال در این فصل درحالی در صدر جدول است که ناگفته پیداست از لحاظ داشتن بازیکن، مقداری از رقبای خود عقب است. البته این به معنای ضعف بچه‌های ما نیست، اتفاقا آنها بهترین هستند و این را ثابت کرده‌اند. منتها رقبای ما برای هر پست دو بازیکن تاپ و هم‌سطح دارند ‌و این باعث شده دست مربی ما بعد از مصدومیت‌ها یا محرومیت‌ها خالی بماند یا نتواند از سیستم‌های متعدد استفاده کند.

باشگاه در پایان فصل دلایل بهتر بسته نشدن تیم را توضیح می‌دهد
البته اینکه چرا در ابتدای فصل نشد که استقلال از شرایط فعلی خود بهتر بسته شود دلایل متعددی دارد که لازم است باشگاه در پایان فصل آن را با مستندات کامل برای هواداران توضیح دهد. این حق هوادار است که در جریان جزئیات قرار گیرد.

مشکلات، امکان بست تیم قوی‌تر را منتفی کرد
ما در ابتدای فصل با مشکلات و بحران‌های زیادی روبه‌رو بودیم که امکان بستن یک تیم قوی‌تر را منتفی می‌کرد. البته این امر هم نباید به معنای تخطئه مدیران قبلی باشد چون آنها هم در شرایط گل و بلبل باشگاه را تحویل نگرفتند و مدیران قبلی هم مشکلات خود را داشتند، اما با مرور زمان مشکلات، اعداد و بدهی‌ها مرتبا بزرگ‌تر شدند و تا جایی رسیده که گلوی باشگاه را گرفتند.

ابزار دور زدن سقف بودجه را نداشتیم
از سوی دیگر سقف بودجه هم از راه رسید‌، سقفی که نمی‌شد از آن رد شد و محکوم به رعایت بودیم، چون سیستم رعایت سقف و صدور کارت بازی در اختیار سازمان لیگ بوده اما می‌شد آن را دور زد که البته برخی باشگاه‌ها هم این کار را انجام داده و سقف را دور زدند. اما در این بین نکته مهم اینکه حتی اگر باشگاه استقلال قصد دور زدن هم داشت ابزار لازم را نداشت.

استقلال از داشتن هوادار متمول بی‌بهره است
هرچند تنها راه دور زدن برای شرکت‌های دولتی مانند استقلال، هواداران متمول هستند که استقلال از آن بی‌بهره است. شاید هواداران بگویند مگر تیم‌های دیگر بدهی نداشتند؟ چرا آنها یک تیم پرستاره بستند؟ البته این دسته از هواداران هم در جریان جزئیات فوتبال ایران نبوده یا به‌طور خاص و حرفه‌ای مسائل فوتبال ایران را دنبال نمی‌کنند. این افراد همواره استقلال را با باشگاه‌های مدعی دیگر مقایسه می‌کنند که باید عرض کنم اشتباه است. استقلال در هیچ زمینه‌ای شبیه هیچ‌یک از تیم‌های مدعی نیست.

استقلال هرگز از رانت یا حمایت مالی برخوردار نبوده
استقلال هیچ وقت از هیچ‌گونه حمایت مالی یا رانتی برخوردار نبوده و مدیران استقلال همیشه تنها بوده و هستند و در بحران‌ها کسی نگران استقلال نمی‌شود. همه مدیران استقلال در سال‌های اخیر از این وضعیت خسته شده و کم آوردند. آنقدر زمین خوردند که حد ندارد. در چنین شرایطی کسی نبوده لحظه‌ای دست‌مان را بگیرد و باید دست روی زانوی خود می‌گذاشتیم و بلند می‌شدیم. این شرایط از قبل بوده و همچنان ادامه دارد.

با حضور وزیر برای حل مشکلات، حس خوبی داشتیم
امسال وقتی وزیر ورزش برای استقلال نیز جهت کسب مجوز حرفه‌ای، وقت گذاشته و جلسات متعددی را ‌‌ترتیب دادند و گام‌به‌گام مسائل و مشکلات را دنبال کردند خیلی حس خوبی داشتیم. کاری به تیم‌های دیگر ندارم که البته همین کارها برای آنها نیز عینا انجام شد اما من ندیدم هیچ مدیری یا وزیری این اندازه وقت برای رفع مشکلات استقلال جهت کسب صدور مجوز حرفه‌ای بگذارد که جا دارد از این بابت بی‌نهایت از ایشان تشکر کنم که باعث شدند از غریبی دربیاییم.

هر جا حقی از تیم ضایع می‌شود، هواداران ورود کنند
اگر در تلاشیم استقلال به یک مالک دارای اهلیت، صلاحیت و دارای تمکن و توانمندی مالی واگذار شود برای رهایی از همین غربت و تنهایی هست. از این رو هواداران ما باید بدانند زمانی که متحد و یک‌صدا هستیم احتمال موفقیت ما بیشتر است، گرچه حتی در آن زمان هم ممکن است حریف برخی جریانات نشویم ولی شرط عقل و منطق این است که الان یک‌صدا و یکدل از تیم‌مان حمایت کنیم، اگر جایی حقی در حال ضایع شدن هست سریع ورود کنیم و از حق تیم‌مان دفاع کنیم و اجازه ندهیم برخی از اختلافات فی‌مابین سوءاستفاده کنند. برخی‌ها به منفعت بردن بی‌دلیل عادت کرده‌اند و این الطاف تبدیل به حق شده است. پس باید این جریانات را برهم بزنیم.

استقلال سال‌هاست از نفوذ در ساختار فوتبال ایران بی‌بهره بوده
آنها همین الان هم در سکوت به دنبال انتخاب افراد مدنظر خود در کمیته‌های مهم در آینده هستند‌. این‌گونه می‌شود که برخی در ساختار فوتبال ایران آنقدر قدرتمند می‌شوند و این چیزی است که استقلال سال‌ها از آن غافل بوده و چوب آن را هم خورده است و حال زمان آن رسیده که باشگاه بزرگ استقلال نیز به این‌گونه مسائل ورود کرده، نظر و پیشنهاد دهد. یک زمانی با نهایت افتخار صدای استقلال شدم و این تبعیض‌ها را مرتب فریاد زدم اما تنها بودم. در هر صورت صدای یک فرد تنها را راحت می‌بندند.

نکونام آبرو و پرستیژ فوتبال ایران و استقلال است
الان هم با وجود آن که جواد نکونام تنهاست اما مشکلات را فریاد می‌زند با این تفاوت مهم که او کاپیتان تیم ملی بوده، رکورددار بازی ملی به شمار می‌رود و سال‌ها در یکی از بهترین لیگ‌های اروپا بازی کرده است و نشنیدن صدای او به‌مانند صدای من کار راحتی نیست. نکونام آبرو و پرستیژ فوتبال ایران و استقلال است و محال است کسی صدای او را نشنود، حتی اگر بخواهند خودشان را به نشنیدن بزنند.

نباید حتی یک صندلی هم در آزادی خالی بماند
الان دیگر زمانی هست که همه باید به میدان بیایند و از تیم و مربی تمام و کمال حمایت کنند‌. فضای مجازی برای اظهارنظر خوب است اما جای اصلی هوادار ورزشگاه آزادی است. رایگان کردن بلیت در شرکت‌های دولتی دارای اما و اگر و حرف و حدیث‌های قانونی زیادی است اما می‌شود گران نکرد و با همان قیمت‌های سابق بلیت‌ها را عرضه کرد که این اتفاق هم افتاده و حالا هم حتی یک صندلی نیز نباید در بازی‌های خانگی آینده خالی بماند. حضور حداکثری در ورزشگاه و حمایت بدون قید و شرط در بازی‌های آینده از تیم و مربی، رمز موفقیت ما در پایان فصل خواهد بود‌. باید از تیم‌مان هم در زمین، هم در بیرون زمین، هم در رسانه‌های مجازی و مکتوب و علی‌الخصوص صداوسیما حمایت کنیم و اجازه ندهیم ذره‌ای از حق باشگاه‌مان ضایع شود. اگر قهرمانی می‌خواهیم تا پایان فصل باید این‌گونه حمایت کنیم که انگار هر بازی یک فینال است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی را به نمایش گذاشت
  • آخرین وضعیت سیلوا: مصدومیت و دوری از تمرین
  • پاشازاده: استقلال کمتر اشتباه کند قهرمان است
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • سمیعی: استقلال رانت و هوادار متمول ندارد
  • صندلی مورایس روی نیمکت سپاهان لرزان است
  • آقای نکونام پس از قهرمانی هم می‌توان گلایه کرد!
  • پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)
  • اتهام سنگین استقلال به یک داور و واکنش افشاریان
  • پیگیری اتهام سنگین استقلال به یک داور و واکنش افشاریان