Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک ردیف به بند الحاقی (۲) تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف الحاقی به بند مذکور آمده است: «دولت مکلف است نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه‌های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول نماید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر قادری به عنوان پیشنهاد دهنده گفت: برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نرخ تعرفه پیام‌رسان‌های یک پنجم پیام‌رسان‌های خارجی تعیین شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم و کلیدی این است که بعد از کار‌های خوبی که در زمینه طراحی نرم‌افزار‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی در کشور انجام شده متأسفانه حمایت لازم از ناحیه دولت برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد: برای اینکه این امکان و فرصت برای میزان استفاده و استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شود و مردم استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را ترجیح بدهند، باید این کاهش هزینه اتفاق بیفتد.

نمایندگان در نشست امروز همچنین با ردیف‌های ۱ و ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۸ موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است: «به منظور جمع آوری نقدینگی سرگردان مردمی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است نسبت به واگذاری مجوز‌ها و معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای‌عالی بورس اجرایی می‌گردد.

۲- هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکت‌های سهام عام پروژه، صندوق‌های سرمایه گذاری غیر مستقیم و یا صندوق‌های سرمایه گذاری اعم از پروژه، زمین و ساختمان، املاک و مستغلات از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف است».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی بودجه ۱۴۰۰ پیام رسان های داخلی نرخ تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت

به گزارش جماران؛ «عیسی زار‌ع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حیاط هیئت دولت درخصوص وضعیت اینترنت کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت سرعت اینترنت کشور نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات گفت: «در سال جاری قرار است سرعت اینترنت نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. داشبوردی دراین‌خصوص اختصاص داده شده است که مردم می‌توانند آن را رصد کنند. در این داشبورد میانگین سرعت اینترنت کشور در اپراتورهای همراه به‌صورت ماهانه گزارش داده می‌شود.»

او در راستای برنامه توسعه افزود: «برنامه توسعه از یکایک اپراتورها گرفته شده و درحال اجرای کار است تا بتوانند ارتباطات پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تری را برای مردم فراهم کنند.»

حجم ویدیو: 3.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد