Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های سازنده رایانه شخصی دل تکنولوژیز و اچ.پی با اعلام درآمدهای سه ماهه مطلوب، پیش‌بینی کردند با وجود بازگشت تدریجی افراد به مدرسه و محل کار، افزایش تقاضا برای رایانه شخصی ادامه خواهد یافت.

شرکت‌های آمریکایی دل تکنولوژیز و اچ پی دو شرکت از سه سازنده بزرگ رایانه شخصی در جهان هستند و فروش و سود در مدت سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه را گزارش کردند که بالاتر از برآورد تحلیلگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انریکه لورس، مدیرعامل شرکت اچ پی اظهار کرد: بازار رایانه شخصی که در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار در یک دهه گذشته رشد کرد، امسال هم با تقاضا برای لپ‌تاپ‌ها شاهد ادامه رشد خواهد بود.

سازندگان رایانه شخصی انتظار دارند تقاضا برای نوت بوک‌ها از سوی مصرف کنندگانی که در دوران محدودیتهای کرونا به دنبال امکان پذیر کردن کار و تحصیل از خانه بوده اند، حتی با تسهیل محدودیتهای قرنطینه‌ای از میان نخواهد رفت. قرنطینه چندین ماهه برای بخشهای بزرگی از جمعیت جهان استفاده از رایانه‌ها در همه زمینه‌ها از ارتباطات شخصی گرفته تا یادگیری و بازی را شتاب بخشیده است.

لورس در مصاحبه‌ای گفت: تصور می‌کنیم که این تغییر پایدار است و کووید ۱۹ فناوری را در همه بخش‌های زندگی ما اساسی‌تر کرده است.

اما مدیران شرکت اچ پی خوش بینی کمتری نشان دادند و پیش‌بینی کردند تقاضای مصرف کننده با بازگشت افراد بیشتری زندگی سابقی که پیش از قرنطینه های وضع شده به دلیل کووید ۱۹ داشتند، ملایمتر خواهد شد و با بازگشت مردم به زندگی عادی، شرکتها و سازمانهای دیگر هزینه روی سخت افزارهای داخلی را ازسرمی گیرند.

جف کلارک، مدیر عملیاتی شرکت دل، به تحلیلگران گفت: این شرکت انتظار دارد فضای تقاضا در سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند. میلیون‌ها کودک مدرسه‌ای همچنان به لپ‌تاپ نیاز دارند و شرکت‌ها دفاتری را بازگشایی خواهند کرد که مجهز به رایانه های قدیمی تری هستند که باید تعویض شوند. رایانه شخصی قطب مدل اقتصادی جدید است.

شرکت دل که رکورد بالایی رایانه در سه ماهه گذشته به بازار عرضه کرد، با اشاره به کمبود برخی از انواع تراشه ها مانند تراشه های مورد استفاده برای کارت حافظه و صفحه نمایش، اعلام کرد محدودیت‌های عرضه برخی از قطعات رشد تولید را محدود کرده است. اچ پی انتظار دارد این وضعیت تا سه ماهه سوم امسال ادامه پیدا کند. لورس گفت: پیش بینی دل از تقاضا برای رایانه شخصی در سال میلادی جاری ۴۵ درصد بالاتر از پیش از شیوع پاندمی است و تامین کنندگان نتوانستند پاسخگویی افزایش تقاضا باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دل اعلام کرد میزان فروش در سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه ۹ درصد افزایش یافته و به ۲۶.۱ میلیارد دلار رسید در حالی که تحلیلگران فروش این شرکت را ۲۴.۵ میلیارد دلار برآورد کرده بودند. شرکت اچ پی هم درآمد ۱۵.۶ میلیارد دلار را گزارش کرد که ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر از میانگین برآورد تحلیلگران بود. درآمد سه ماهه چهارم مالی دل از رایانه شخصی ۱۹ درصد و درآمد اچ پی ۳۴ درصد افزایش داشت. فروش رایانه شخصی دل به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ۱۶ درصد رشد کرد و به ۹.۹ میلیارد دلار رسید اما فروش تجاری اچ پی کاهش داشت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه: asriran.com/003F30

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میلیارد دلار رایانه شخصی شرکت ها سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403

شرکت کرمان موتور قصد دارد پیکاپ کی ام سی تی ۸، سدان جک جی ۴ و شاسی بلند بک ایکس ۳ پرو را به‌شکل نقد و اقساط از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به متقاضیان عرضه کند.

  شرایط فروش اقساطی KMC T8

کرمان موتور در این طرح پیکاپ جک تی ۸ را در مدل ۱۴۰۳ با قیمت مصوب ۱ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان به متقاضیان عرضه می‌کند. متقاضیان می‌توانند این خودرو را با پیش‌پرداخت ۸۴۷ میلیون تومان با اقساط ۱۸ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه خریداری کنند. موعد تحویل این خودرو نیز ۶۰ روز کاری اعلام شده است.

  شرایط فروش اقساطی جک J4

در این طرح سدان چینی جک جی ۴ را نیز با قیمت مصوب ۷۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. متقاضیان می‌توانند با پیش پرداخت ۵۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با اقساط ۱۸ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۰ ماهه برای خرید این خودرو اقدام کنند. این خودرو نیز با موعد تحویل ۶۰ روز کاری به دست مشتریان می‌رسد.

  شرایط فروش اقساطی بک X3

کرمان موتور شاسی بلند بک ایکس ۳ پرو را نیز در مدل ۱۴۰۳ با قیمت مصوب ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌کند. متقاضیان می‌توانند با پیش پرداخت ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و اقساط ۱۸ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۰ ماهه، این خودرو را خریداری کنند. موعد تحویل این خودرو ۹۰ روز کاری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • فروش اقساطی جک J۴ کرمان موتور در سال ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات دقیق
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد