Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:20:10 GMT

حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۱۶۵

حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود گفت: پنچ تن آل عبا مربیان حضرت زینب کبری (س) بودند و پرورش ایشان را بر عهده داشتند و از این رو به خوبی در مقابل ستمگران ایستادگی کرد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت و تعزیت وفات حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) به واسطه کمالات و شایستگی‌های بسیاری که داشتند، به القاب و نام‌های گوناگونی مانند صدیقه صغری، محدثه، عالمه، فاضله و کامله شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود افزود: حضرت زینب کبری (س) جامع همه کمالات انسانی بوده است که این کمالات در وجود نازنین ایشان متبلور هستند.

 

وی با اشاره به روایاتی از حضرت زینب (س) اذعان کرد: این حضرت دارای نگاه توحیدی و معرفتی به مسائلی که در دنیا برای اهل ایمان رقم می‌خورد بود که این نشان از فصاحت و بلاغت ایشان دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در خانه امیرالمومنین (ع) به دنیا آمد، در دامان پرمهر حضرت فاطمه (س) بزرگ شد و پرورش قدسی ایشان در خانه‌ای بود که ایمان، پرهیزکاری، شجاعت و عفاف در آن موج می‌زد.

 

وی عنوان کرد: پنچ تن آل عبا مربیان حضرت زینب کبری (س) بودند که پرورش ایشان را بر عهده داشتند و از این رو به خوبی در مقابل ستمگران ایستادگی کرد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: حضرت زینب (س) در میان خاندان پیامبر از شجاعت‌ترین و سخنورترین افراد بود و فصاحت و بلاغت بسیار شیوایی در کلامشان وجود داشت.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) در زمینه‌های قرآنی هم فعالیت‌هایی داشتند که به این منظور باید از این بانو به عنوان آیینه تمام نمای مقام رسالت و امامت یاد کنیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا وظیفه حفاظت و حمایت از امام سجاد (ع)، ابلاغ پیام شهدای والامقام کربلا به همگان و سرپرستی از کاروان اسرا را بر عهده داشت یاد آور شد: اگر رشادت‌های حضرت زینب (س) نبود، حادثه کربلا و واقعه عاشورا به این شکل گسترش پیدا نمی‌کرد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه موقت اندیمشک وفات حضرت زینب س حضرت زینب کبری سلام الله علیها حضرت زینب کبری رسالت و امامت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود