Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به سفر امروز وزیر صمت به استان قزوین گفت: پروتکل‌شکنی در سفرهای استانی مسئولان به قزوین، مردم را دلسرد می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قزوین،  پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه هفته‌ای با تعداد فوتی کم را گذراندیم و پیک خطرناک شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی را با همکاری خوب مردم پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هفته گذشته 3 مرکز تنفسی با حضور متخصص‌های داخلی، ریه و عفونی در بیمارستان‌های ولایت، بوعلی و تامین اجتماعی شکل گرفته و از مردم تقاضا دارم با کوچک‌ترین علائم کووید-19 علاوه بر مراکز 16 ساعته غربالگری به این مراکز مراجعه کنند و با تشخیص زودهنگام جلوی گسترش بیماری را بگیرند.

نامدار تصریح کرد: ویروس جهش یافته ووهان چین نیز بیشتر جوان‌ترها را درگیر می‌کند و تمام تلاش ما بر این است که واکسیناسیون در کمیته استانی با یک شرایط منطقی و بر حسب اولویت‌های نیاز تقسیم شود.

این مقام مسئول گفت: امروز اعلام شد که 4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن سبد کواکس بین امروز یا فردا وارد کشور می‌شود به علاوه 250 هزار واکسن هم از شرکت سینوفارم وارد می‌شود که با این شرایط واکسیناکسیون در روزهای آتی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نامدار ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته 1000 دوز واکسن از وزارت‌خانه دریافت کردیم که طبق پروتکل دریافت واکسن فاز اول واکسن به کارکنان ICU بیمارستان‌های کرونایی تزریق می‌شود، 80 مورد به جانبازان شیمیایی بالای 55 درصد، حدود 150 مورد به سالمندان ساکن مجتمع‌های نگهداری سالمندان و حدود 450 دوز به مراکز معاینه بیماران کرونایی تعلق می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی: شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی وجود دارد/ پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشندحدود 90 درصد بیماران کرونایی در روسیه درمان شده‌اندآمار کرونا در ایران| فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته + نمودار

وی عنوان کرد: قبول داریم که سفر هر یک از مقامات کشوری به قزوین دستاوردهای بی‌شماری را برای استان به دنبال دارد اما باید توجه کنیم که در بازدیدها و جلسات نباید شیوه‌نامه‌های بهاداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فراموش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به سفر امروز وزیر صمت به استان قزوین گفت: پروتکل‌شکنی در سفرهای استانی مسئولان به قزوین مردم را دلسرد می‌کند.

نامدار در ادامه اشاره به آخرین آمار و وضعیت شیوع بیماری کرونا در قزوین گفت: 56 مورد کرونا مثبت در 24 ساعت گذشته در قزوین شناسایی شده و با 40 مورد بستری جدید بستری‌ها به 202 مورد رسید همچنین متاسفانه 3 مورد فوتی داشتیم و 22 نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود:طبق رنگ‌بندی‌های موجود کماکان تاکستان، قزوین، آبیک، البرز در وضعیت زرد قرار دارند و آوج آبی است؛ روستای حسین آباد نیز پس از قرنطینه کامل و آگاهانه با همکاری دستگاه‌های متولی شرایط مطلوبی دارد لذا اگر همین تجربه رعایت پروتکل‌ در روستای حسین‌آباد به کل استان تسری یابد قطعا کرونا را به یاری خدا هر چه زودتر شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست یکصد و بیست و چهارم شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهارکرد: پس از تصویب اولویت‌های پنجگانه کمیته‌های ذیل شورای فرهنگ عمومی استان در صحن علنی شورا و تعیین مسائل آنها، روسای کمیته‌ها، با دغدغه و حساسیت و بر اساس آیین نامه ابلاغی، جلسات مرتبط با کمیته های خود را، تشکیل داده و اقدامات ملی و استانی مربوطه و همچنین فعالیت‌های متضمن آن اقدامات ملی را احصاء کردند.

وی افزود: برنامه های اعلامی کمیته ها،‌ برای تدوین نهایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، به دبیرخانه شورا ارسال شد.

دبیر کمیته فرهنگ، ‌هنر و رسانه با اشاره به فرصت ۱۵روزه ای که طبق آیین نامه برای استان وجود دارد،‌ تاکید کرد: می‌بایست کمیته ها،‌ اشکالات جزئی و احتمالی برنامه های اعلامی خود را برطرف کنند، تا نسبت به ارسال برش تهیه شده به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: به حمدلله این فرایند تا حدود زیادی انجام شده و مابقی آن هم طی روزهای آتی بر اساس زمان تعیین و ابلاغ شده طی خواهد شد.

براتی اظهار کرد: سعی و تلاش ما بر این بوده که از همه ظرفیت‌ها و توانمندی های بالقوه اعضای شورا و کمیته‌های پنجگانه در تدوین برش استانی برای یک افق پنج ساله، استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: به اذعان کارشناسان و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، برش تهیه شده در استان قزوین، یکی از برش‌های بسیار مستغنی و با کیفیت در سطح استان‌های دیگر است و این حسن از ممیزات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین است که جای شکرگزاری به درگاه الهی را دارد و موید بلندنظری و خوشفکری اعضای فرهیخته شورای فرهنگ عمومی استان و کمیته‌های ذیل آن می‌باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898719

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند