Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:23:20 GMT

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان یزد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۲۵۸

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: در این مرحله علاوه‌ بر کادر درمان بخشی از سالمندان آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برنامه ایمن سازی علیه کرونا در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون در تعدادی از شهرستان‌های استان یزد از امروز آغاز شده و تعداد دیگری از شهرستان‌ها از جمله شهر یزد فردا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در این مرحله کارکنان بهداشت و درمان با اولویت کارکنانی که در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا هستند، خواهد بود، البته در این مرحله بخشی از سالمندان ساکن در آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در یزد، افزود: بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان همچنان ۳ رقمی است و در حال حاضر بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۷۶ تن رسیده و از این تعداد، ۵۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال شاهد عادی انگاری افراد در جامعه هستیم که اگر ادامه یابد شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتر و بازگشت روزهای سیاه کرونایی خواهیم بود.

کد خبر 477907

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد کرونا در یزد وضعیت کرونا در یزد آمار ابتلا به کرونا در یزد ابتلا به کرونا در یزد واکسیناسیون کرونا در یزد واکسن کووید ۱۹ تزريق واکسن کرونا واکسیناسیون سالمندان جانبازان واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان