Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدعلیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار و ۹۵۷ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: ۸ هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کرونا ویروس تاکنون از مراکز درمانی منطقه کاشان مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس بستری شده‌اند که ۹ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند و از این تعداد همگی اهل کاشان هستند، حداکثر سن بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی ۴۲ سال و حداقل سن بستری یک سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار جدیدمبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل بستری شده اند.

او ادامه داد: در مجموع فعلاً ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۵۹ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و ۲۳ نفر در بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند.

مروجی تصریح کرد: ۱۲ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا ویروس در این منطقه در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی و ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار دارند.

او گفت: مورد فوتی در بیمارستان‌های منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته رخ نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: با اضافه شدن ۱۱ مورد جدید تست کرونا تاکنون جواب آزمایش ۱۴ هزار و ۲۷۱ نفر از نظر تست کرونا در منطقه کاشان مثبت شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمار مبتلایان به کرونا کاشان وآران وبیدگل بستری بیماران کرونایی بیمارستان شهید بهشتی مبتلا به کرونا ویروس آران و بیدگل منطقه کاشان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

همچنین به گفته پژوهشگران، اگر بیمار هم زن باشد، این تفاوت حتی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که شدت بیماری زیاد است.

در حالی که این مطالعه عمیقاً به دلایل نابرابری نمی‌پردازد، از تحقیقات قبلی که به نتایج مشابهی رسیده بودند، پشتیبانی می‌کند.

یوسوکه تسوگاوا دانشمند سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) می‌گوید: آنچه که یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که پزشکان زن و مرد به طور متفاوتی طبابت می‌کنند و این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر نتایج سلامتی بیماران دارد.

این تیم داده‌های پزشکی موجود در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که شامل اطلاعات ۴۵۸ هزار و ۱۰۸ بیمار زن و ۳۱۸ هزار و ۸۱۹ بیمار مرد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بود که در بیمارستان بستری شده‌اند. همه بیماران بالای ۶۵ سال سن داشتند و کمتر از یک سوم بیماران زن و مرد توسط پزشکان زن ویزیت شده بودند.

سپس این اطلاعات با نرخ مرگ و میر ۳۰ روزه(از تاریخ پذیرش) و نرخ بستری مجدد ۳۰ روزه(از تاریخ ترخیص) مقایسه شد و در هر دو مورد، پزشکان زن به نتایج بهتری دست یافته بودند.

البته این تفاوت‌ها علت و معلول مستقیم را نشان نمی‌دهند و خیلی هم فاحش نبودند. مثلاً نرخ مرگ و میر تعدیل ‌شده ۸.۱۵ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان زن در مقابل ۸.۳۸ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان مرد است که یک مرگ به ازای هر ۴۱۷ بستری شدن در بیمارستان را نشان می‌دهد.

تسوگاوا می‌گوید: درک بهتر از این موضوع می‌تواند منجر به توسعه مداخلاتی شود که به طور مؤثر مراقبت از بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که پزشکان زن مراقبت‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند و بنابراین نفع وجود تعداد بیشتری از پزشکان زن از دیدگاه اجتماعی به بیماران می‌رسد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند دلایل متعددی می‌تواند پشت این اختلافات آماری باشد که قبلاً در سناریوهای مختلف پزشکی مشاهده شده‌اند. به گفته آنها، ممکن است پزشکان زن بهتر با بیماران زن ارتباط برقرار می‌کنند یا اینکه پزشکان مرد بیشتر احتمال دارد که شدت شرایطی که بیماران زن تجربه می‌کنند را دست کم بگیرند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است خجالت و ناراحتی کمتری بین پزشکان زن و بیماران زن وجود داشته باشد، به این معنی که صداقت بیشتری در مورد شرایط خاص و تشخیص و درمان وجود دارد.

پژوهشگران می‌خواهند کارهای بیشتری برای بهبود نتایج مطالعه تنوع جنسی در محیط‌های بیمارستانی انجام شود و مطمئن شوند که کیفیت مراقبت بدون توجه به زن یا مرد بودن بیماران یا پزشکان یکسان خواهد بود. به همین دلیل مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا دریابیم که چرا این تفاوت‌ها وجود دارند.

تسوگاوا می‌گوید: تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم‌های زمینه‌ای که جنسیت پزشک را با پیامدهای روی داده برای بیمار مرتبط می‌کند و اینکه چرا مزایای دریافت درمان از پزشکان زن برای بیماران زن بیشتر است، پتانسیل بهبود نتایج بیماران را در کل دارد.

این پژوهش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد