Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان این شرکت به عنوان بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این واحد سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.

حمید قادری با اشاره به اینکه واحدبازیابی اتان پتروپالایش کنگان با حجم سرمایه 970 میلیون دلاری احداث شده است، اظهار کرد: این واحد به عنوان فاز نخست شرکت پتروپالایش کنگان با ظرفیت سالانه 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن هم‌اکنون در مدار تولید است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی با بیان این که واحد بازیابی اتان، سالانه 21 میلیون تن خوراک را از فاز 12 پارس جنوبی دریافت خواهد کرد، افزود: سالانه 1.75میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، 500 هزار تن بوتان و 250 هزار تن پنتان در این واحد تولید خواهد شد که درآمد حدود یک میلیارد دلار را برای کشور به همراه خواهد داشت.

استفاده حداکثری از توان داخل در فرایند ساخت و اجرا

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با تأکید بر اینکه 100 درصد طراحی و مهندسی و راه‌اندازی تمامی واحدها و بخش‌ها اعم از مهندسی پایه و مهندسی تفضیلی از سوی شرکت‌های ایرانی انجام شده است، ادامه داد: در اجرای این طرح تلاش حداکثری برای استفاده از تولیداتی ایرانی صورت گرفته به‌طوری‌که 65 درصد از تجهیزات از داخل کشور تأمین شده است.

قادری در ادامه تصریح کرد: اجرای این طرح برای 3500 نفر در دوران ساخت و 622 نفر در دوران بهره‌برداری اشتغالزایی داشته است.

وی به اتمام فاز طراحی، خرید و اجرای پروژه در سریع‌ترین زمان مطابق برنامه زمان‌بندی شده اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد بازیابی اتان در بهمن 94 آغاز و در کمتر از پنج سال تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان سهامدار اصلی شرکت پتروپالایش کنگان است، گفت: سرمایه این طرح از سوی سرمایه‌گذار اصلی و تسهیلات بانکی تأمین شده است.

قادری به ساخت واحد الفین در قالب فاز دوم شرکت پتروپالایش کنگان اشاره کرد و افزود: فاز دوم هم‌اکنون حدود 45 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی را از ویژگی‌ این طرح عنوان کرد که آن را نسبت به طرح‌های مشابه متمایز می‌کند و ادامه داد: دسترسی به خوراک و تولید متنوع محصولات از ویژگی‌های این طرح در مسیر افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت پتروپالایش کنگان بهره برداری میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت دولتی خارج شدند.

طرفداری | مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم