Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو رحمانی با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در میزان آمادگی مردم در مقابل حوادث و بلایا به ویژه در شرایط بحران شیوع کرونا در سال ۹۹ گفت: معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در راستای اجرای وظایف قانونی خود در قالب بند الف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، ضمن پایش مخاطرات کشور و ارائه آموزش‌های به هنگام و مناسب، به محض شیوع بیماری کرونا در کشور چین و اخطار پاندمی شدن این بیماری، ضمن درخواست اعلام مراتب به سازمان مدیریت بحران کشور برای عمل به وظایف قانونی خود که به عنوان بخشی از مقوله مدافعه گری جامعه است، اقدام به تشکیل کمیته علمی تدوین محتوا و کمیته اجرایی انتشار مطالب آموزشی با استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی داخل جمعیت و نیز سازمان تخصصی نظام پزشکی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: به جرات می‌توان گفت جمعیت هلال احمر نخستین نهادی است که به طور جدی آموزش‌های همگانی خود را با انتشار نخستین اینفوگرافی های آموزشی در یازدهم بهمن ۱۳۹۸ آغاز کرد و این اقدام با اتکا به خرد و تلاش جمعی، تبیین مخاطبین مختلف، طراحی دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری و طراحی و انتشار صدها پیام مرتبط، از طرق مختلف تداوم یافت که همچنان تا پایان بحران ایجاد شده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر برگزاری دوره‌های آموزشی و تمرین پناه گیری در خانه‌های هلال، آموزش کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، آموزش‌های همگانی در مناسبت‌های (ایام نوروز، هفته هلال، روز ایمنی در برابر زلزله و نظایر آن) و برگزاری دوره‌های آنلاین را از مهمترین اقدامات در راستای آموزش همگانی جمعیت هلال احمر برشمرد.

رحمانی اضافه کرد: امسال علاوه بر برگزاری ۲۴۶۸ دوره حضوری کمک‌های اولیه و حضور بیش از ۴۸ هزار نفر در این دوره و پذیرفته شدن ۴۵۱۷۱ نفر در سراسر کشور، همچنین برگزاری ۱۱۱۵ دوره آموزش نیمه حضوری کمک‌های اولیه و مشارکت ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر و پذیرفته شدن ۱۲ هزار و ۳۵۱ نفر و نیز ۲۱۱۳ دوره حضوری آمادگی در برابر مخاطرات، ۴۴ هزار و ۲۶ شرکت کننده و پذیرفته شدن ۴۲ هزار و ۷۴۸ نفر، ۹۱۹ دوره آموزشی برای بیش از ۴۹ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح سراسر کشور و بیش از ۹۰ هزار نفر در ۱۸۰۵ خانه هلال، آموزش‌های لازم را فراگرفتند و برای تثبیت یادگیری اقدام به تمرین پناه گیری درخانه های هلال کردند.

وی با اشاره به آموزش‌ها در شرایط کرونایی گفت: در سال جاری سعی شد با برگزاری ۱۰ دوره آموزشی آنلاین که ۶ دوره از آن با همکاری سازمان نظام پزشکی بود، نزدیک به ۱۸۱ هزار نفر آموزش‌های لازم، در زمینه: آشنایی با روش‌های پیشگیری و دانستنی‌های ضروری مقابله با ویروس کرونا، احتیاطات و پیشگیری‌های اولیه کرونا ویژه پزشکان و مراقبین سلامت، آرامش‌بخشی ذهن و روان برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه در برابر زلزله آماده باشیم؟ آمادگی در برابر زلزله، شنای امن و راهکارهای پیشگیری از غرق شدن، پیشگیری از گازگرفتگی (مسمومیت با گاز مونوکسید کربن)، رانندگی ایمن در برف، کولاک و یخبندان، ارزیابی آمادگی خانواده در بلایا، تجربه‌های زیسته امدادی و پیشگیری و مراقبت‌های کرونا ویژه ناشنوایان را کسب کردند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین آموزش به بیش از ۴۳۰ هزار نفر در ایام و مناسبت‌های مذهبی و بیش از ۹۷۰ هزار نفر در مناسبت‌های ملی (ایام نوروز، هفته هلال، روز ایمنی در برابر زلزله و نظایر آن) از جمله اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های آگاه سازی و اطلاع‌رسانی آموزش گفت: توزیع بیش از ۵۱۷ هزار عدد بروشور با ۲۱۱۴ عنوان، بیش از ۲۱۷ هزار پوستر با ۲۳۹۸ عنوان، ارسال بیش از ۱۱ میلیون پیامک در فضای مجازی و آموزش با استفاده از سایر روش‌ها از جمله بیش از ۱۶۶ هزار استند، بنر و… تحت ۱۵۲۵ عنوان، برگزاری ۶۹۸ مسابقه مجازی و شرکت ۳۵۱۴۹ نفر و اجرای ۱۴۷۱ برنامه از جمله (مانور، برنامه نمایشگاهی، مسابقات، همایش، گردهمایی و نظایر آن) برای ۴۲۷۶۸۱ نفر، در سال جاری صورت گرفت.

رحمانی درباره آموزش ویژه اعضای فعال داوطلب و فعال جوانان گفت: ۷۵۰ دوره آموزشی برای اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر برگزار شد که ۱۰ هزار و ۵۰۲ نفر در این دوره‌ها شرکت نموده و۹ هزار و ۷۵۵ نفر نیز پذیرفته شده‌اند، همچنین ۱۰۷۰ دوره ویژه اعضای فعال جوانان برای ۱۶ هزار و ۶۸۳ نفر برگزار شد که ۱۵ هزار و ۸۸۳ نفر پذیرفته شدند.

وی اقدامات آموزشی و همگانی جمعیت هلال احمر در خصوص کرونا را در زمینه تولید محتوا؛ ۲۹۵۰ صفحه طراحی و انتشار پوستر و اینفوگرافی، تدوین و تولید ۱۰۲ فیلم و کلیپ و ۱۶ بسته مستند آموزشی برشمرد و گفت: در زمینه اطلاع رسانی و انتشار نیز: نزدیک به ۷۲ میلیون بازدید از شبکه‌های اجتماعی، ۲۳ میلیون بازدید از سایت آموزشی Khadem.ir، ارسال بیش از ۲۹ میلیون پیامک انبوه و انجام ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تست کرونا انجام شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر آموزش‌های مجازی برای ۳۵۸ هزار نفر / دوره، آموزش‌های حضوری برای ۷۵ هزار نفر، آموزش‌های ایستگاهی برای ۹۸۷ هزار نفر و آموزش نیروهای عملیاتی را برای ۶۰ هزار نفر از دیگر اقدامات در زمینه آموزش همگانی جمعیت هلال احمر برشمرد.

وی عنوان کرد: درسال آینده ایجاد برنامه‌های آموزش همگانی برای گروه‌های خاص و توسعه آموزش‌ها از طریق خانه‌های هلال و فضای مجازی در اولویت فعالیت‌های آموزشی قرار دارد.

کد خبر 5157403

منبع: مهر

کلیدواژه: امداد رسانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا قوه قضاییه زلزله گردشگری هوای سالم پیروز حناچی ذرات معلق نمایشگاه گردشگری تهران تهران شهر تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی جمعیت هلال احمر پژوهش و فناوری برابر زلزله آموزش همگانی پذیرفته شدن هزار نفر دوره آموزش آموزش ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

به گزارش قدس خراسان، حسن جوان اظهار کرد: بدون اطلاع قبلی از طریق مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای مدیریت بحران  با تماس به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی شهرستان بردسکن مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۵ محور بردسکن به انابد سه راهی روستای حطیطه بلافاصله دو تیم از این پایگاه در قالب یک دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن افزود: خوشبختانه در اجرای این مانور تیم امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه در اسرع وقت در محل حادثه حضور و نسبت به رها سازی مجروحین این حادثه فرضی اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی در مواقع حوادث جاده‌ای اعلام کرد.

جوان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده پس از گذشت ۱۵ سال تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان از موقت به ثابت تبدیل شد و در ایام تعطیلات نوروزی این پایگاه به صورت شبانه روزی فعال بود.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: با توجه به اینکه تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان بردسکن دو طرفه است و حتی یک کیلومتر راه دو بانده نداریم و از طرف دیگر محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای بحرانی در کشور است به دنبال این هستیم یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت دیگر در این محور ایجاد شود که در این راستا موافقت اولیه گرفته شده است که پس از تایید و تصویب نهایی امید است در سال جاری این مهم تحقق پیدا کند.

در حاشیه این مانور مهندس علی سروری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران  شهرستان بردسکن ضمن تقدیر از مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر برگزاری این مانور فرضی از حضور به موقع نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید موسوی در رسیدن به سر صحنه تصادف  قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یکی از دستگاه‌های موفق در ستاد خدمات سفر شهرستان بردسکن بود. 

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان