Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: با ممنوعیت کشت برنج در کارگروه سازگاری کم آبی، کارخانجات شالیکوبی مانند کارخانجات پنبه پاک کنی از ببن خواهند رفت و کشاورزان استان تا کنون جریمه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، غلامعلی کوهساری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه مشکلات استان گلستان پشت سرسبزی و زیبایی‌های آن پنهان مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود دریای خزر استان گلستان مشکل آب شرب دارد، سد نرماب سال آینده به بهره برداری می‌رسد اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فقط آبگیری خواهد شد و اعتباری برای پمپاژ و استفاده از آن باید در نظر گرفته شود.

کوهساری ادامه داد: برخی روستاها در مناطق دور افتاده گلستان آب شرب ندارند و فراموش شده‌اند که باید به آنها توجه شود.

وی اضافه کرد: گندم استان برای آرد شدن باید به استان‌های دیگر برود در حالیکه کارخانجات آرد استان وضعیت خوبی ندارند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ممنوعیت کشت برنج در کارگروه سازگاری کم آبی، کارخانجات شالیکوبی مانند کارخانجات پنبه پاک کنی از ببن خواهند رفت و کشاورزان استان تا کنون جریمه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند.

کوهساری افزود: شاخص‌های بهداشت و درمان در استان بسیار پایین است و در برخی شهرستان‌ها بیماران کرونایی برای بستری شدن باید به شهرهای دیگر بروند زیرا زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

شالیکاران گیلانی برای دریافت بذرهای گواهی‌شده به کارگزاری‌ها مراجعه کنندتشکیل قرارگاه مشترک برای محرومیت‌زدایی از خوزستان‌ / انتقال آب کارون ‌برای شالیکاری و توسعه فولاد پذیرفتنی نیستتلاش برای ممنوعیت صدور مجوزهای غیرقانونی و مخرب طبیعت و شالیزارهای گیلان

وی ادامه داد: گلستان در قاچاق سوخت آمار پایینی دارد اما کشاورزان با کمبود سوخت مواجه هستند و انتظار داریم چاه‌ها برقی شود.

کوهساری خاطرنشان کرد: گلستان حادثه خیز و سیل خیز است اما مدیریت بحران در استان بسیار ضعیف بوده زیرا تجهیزات و زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

وی یادآور شد: چرا هولدینگ‌هایی مانند شستا یا تامین اجتماعی و بنیاد مستضعفان در استان گلستان سرمایه گذاری نمی‌کنند؟

وی در پایان گفت: سرانه مردم گلستان از 9 درصد ارزش افزوده به ازای هر نفر 93 هزار تومان است اما این عدد در استان‌های صنعتی یک میلیون و 250 هزار تومان است.

انتهای پیام/588/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی گفت: سال جاری هیچ مشکلی برای جمع‌آوری، خرید و حمل و تحویل محصول کُلزا به کارخانجات روغن‌کشی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید این محصول در شهرستان مهران به نسبت سال گذشته به بیش از دو برابر برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی تعاون روستایی استان ایلام، حمیدرضا شکری اظهار کرد: در شهرستان مهران تاکنون ۱۰۰ تن انواع دانه روغنی از کشاورزان توسط تعاونی روستایی شهرستان، در انبار ۲۰۰۰ تنی این مرکز خریداری شده است و به کارخانجات طرف قرارداد حمل می‌شود.

وی افزود: در شرایط موجود به دلیل رطوبت بالا در بعضی مزارع کشت کلزا در این شهرستان، برداشت این محصول به صورت موقت متوقف شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام خاطرنشان کرد: امسال هیچ مشکلی برای جمع‌آوری، خرید، حمل و تحویل محصول کُلزا به کارخانجات روغن‌کشی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید این محصول در شهرستان مهران به نسبت سال گذشته به بیش از دو برابر برسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام به اتفاق رئیس اداره بازرگانی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان مهران و اتحادیه تعاون روستایی استان از مراکز خرید دانه‌های روغنی در شهرک اسلامیه مهران بازدید کردند و در جریان روند برداشت، حمل و نمونه‌گیری کمی و کیفی این محصول قرار گرفتند.

کد خبر 744385

دیگر خبرها

  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • سیامک صفری و نازنین احمدی در فیلم «دورافتاده»
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند