Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@04:13:24 GMT

سرکار: رویکرد ستاد نانو، رفع نیازمندی‌های صنعتی است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۴۱۴

سرکار: رویکرد ستاد نانو، رفع نیازمندی‌های صنعتی است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه نانو امروز در حاشیه مراسم انعقاد چهار قرارداد فروش محصولات نانویی و همکاری مشترک، با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری پل ارتباطی شرکت‌های دانش بنیان و صنعت است، گفت: شرکت‌های توانمند زیادی در کشور در حوزه نانو فناوری ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو بیان کرد: عمده این محصولات ارائه شده قبل از تولید، مشتری خود را دارند بنابراین معضلی برای فروش آن‌ها وجود ندارد.

سرکار با اشاره به امضای چهار قرارداد، ادامه داد: ما نیازهای صنایع را شناسایی کردیم که عمده آنها وارداتی بودند و به دلیل تحریم‌ها، فروش آنها به ایران ممنوع شده بود تا به زعم خودشان صنایع کشور را زمین‌گیر کنند، اما به کمک محققان داخلی هدف آنها عملیاتی نشد. 

دبیر ستاد توسعه نانو در پایان گفت: برنامه اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رفع چالش‌های صنعتی است و برنامه بر این است، با شناسایی چالش‌ها و تیم‌های توانمند که قادرند با فناوری نانو نسبت به رفع نیازهای صنعتی اقدام کنند، فناوری و توسعه محصول مورد نیاز عملیاتی شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نانو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در ساری برگزار شد.

در این آئین با حضوردبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام مرتضی احمدی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان معرفی و از خدمات غلامرضا عبدی تکریم و تقدیر شد.

حجت الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را نظارت بر اجرای و حمایت از عامران به معروف عنوان کرد.

وی افزود:این ستاد با ۱۷ عضو حقیقی و اصلی در ستاد کشور مشغول به فعالیت هستند که با هماهنگی و برگزاری نشست‌ها در مسیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرکشور با اشاره به وظایف دبیران ستاد در استان‌ها و شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: بیشتر مدیران و مسئولان استان و در شهرستان‌ها هم مدیران شهرستانی عضو ستاد هستند که با هماهنگی ایجاد شده توسط دبیر ستاد مشکلات شهر و استان در زمینه منکر و معارف را حل کنند.

وی از ساخت چندین قرارگاه در پایتخت با مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه ترویج، آموزش، نظارت، تشکل‌های مردمی خبر داد و تشکیل این قرارگاه را در شهرستان‌ها ضروری دانست.

حجت الاسلام طاهری به ایجاد طرح آموزش در این قرارگاه اشاره کرد و گفت: از قوه قضائیه درخواست کردیم که در اجرای طرح نور، به جای روانه کردن ناقضان طرح به زندان، آنها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان‌ها و شهرستان‌ها معرفی شوند تا در طرح آموزشی قرارگاه به صورت حضوری و مجازی به این بی حجابان آموزش درست داده شود و بتوانیم به درستی مشکل بی حجابی را در کشوررفع کنیم.

دیگر خبرها

  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • اختصاص یک میلیارد تومان به کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • تولید نانو پوشش‌های زیستی برای افزایش ماندگاری محصولات غذایی
  • صرفه جویی ٩٠میلیون دلاری با بومی سازی ٣ نانودارو