Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:03:23 GMT

نرخ انتقال کووید۱۹ به افراد خانواده ۱۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۴۳۲

نرخ انتقال کووید۱۹ به افراد خانواده ۱۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقی جدید از هر ۱۰ مبتلا به ویروس کرونا فقط یک نفر، آن را به شخصی که با او زندگی می‌کند، منتقل خواهد کرد.

محققان آمریکایی اطلاعات بیش از ۷ هزار خانه در بوستون را بررسی کردند و متوجه شدند در بازه ۴ مارس تا ۱۷ می ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۵ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازه زمانی مذکور ۷ هزار و ۲۶۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما آنها این بیماری را فقط به ۱۸۰۹ نفر از افرادی منتقل کردند که با آنها در یک خانه مستقر بودند. به عبارت دیگر نرخ انتقال بیماری ۱۰.۱ درصد بوده است.

همچنین پژوهش نشان داد احتمال انتقال ویروس به افرادی که همراه بیمار در یک خانه زندگی می‌کنند، در خانوارهای بزرگ‌تر، کمتر است. به عنوان مثال فردی که در خانه‌ای همراه ۳تا۵ نفر زندگی می‌کند و یکی از آنها به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا ۲۰ درصد کمتر از فردی است که با ۲ نفر در یک خانه زندگی می‌کند.

با این وجود اطلاعات نشان می‌دهد در خانه‌هایی که افراد از کالاهای آلوده به کووید ۱۹ استفاده می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد از عضو خانواده که مبتلا به بیماری است، کووید ۱۹ بگیرند.

ریسک ابتلاء به ویروس در فرد در خانواده در صورتیکه به آسم مبتلا باشد ۳۱ درصد است. این ریسک برای مبتلایان به سرطان ۶۷ درصد و برای افراد دچار چاقی مفرط در خانواده ۳۵ درصد تخمین زده شده است. همچنین اگر فردی مبتلا به بیماری‌های کبدی باشد، احتمال ابتلاء به این عفونت دو برابر می‌شود.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در تحقیق خود نوشته‌اند: عوامل مستقلی که ریسک انتقال بیماری را بالا می‌برند عبارتند از گروه سنی بالای ۱۸ سال و وجود چند بیماری پیش زمینه‌ای. این پژوهش در نشریه JAMA Open Network منتشر شده است.

یافته‌های این پژوهش تأییدی بر نتایج تحقیقات مشابه است که به طور مشابه نشان داد نرخ حمله ثانویه ویروس در خانوارها پایین‌تر است.

در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بررسی بر ۵۴ تحقیق در JAMA Open Network منتشر شد و نشان داد نرخ انتقال بیماری در خانوار ۱۶.۶ درصد است.

همچنین تحقیق جدید مقامات مرکز بهداشت عمومی کانادا نشان داد در بازه یکم جولای تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ در ایالت اونتاریو نرخ انتقال ویروس در خانوار ۱۹.۵ درصد است. این پژوهش در نشریه medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 5157052 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا خانواده تحقیقات علمی ایرانسل همراه اول اینترنت تحقیقات علمی نوآوری ویروس کرونا حاکمیت سایبری شبکه ملی اطلاعات گوگل کسب و کار استرالیا محمد جواد آذری جهرمی واکسن کرونا جهش ویروس کرونا نرخ انتقال کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور