Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۹ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۳ هزار و ۴۹۵ ثوب انواع پوشاک، ۶۰۰ کیلوگرم انواع میوه، ۱۶ جفت صندل، ۷ بسته کابل برق و ۱۷۰ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و بدون مدارک قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

مصالحه ۷۶ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره شهرستان مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از مصالحه ۷۶ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: یکی از اقدامات مفید و موثر کارشناسان دایره مشاوره و مددکاری پلیس در شهرستان مرودشت که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، مصالحه بین افرادی است که به دلیل مسائل مختلف به این مراکز مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های منجر به مصالحه در دایره مشاوره و مددکاری شهرستان مربوط به اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری بوده است، افزود: برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران این فرماندهی با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی توسط کارشناسان مشاوره به مصالحه انجامیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۹۶۲ فقره پرونده به مراکز مشاوره ارجاع شده است که از این تعداد ۷۶ درصد به مصالحه ختم شده است.

او در ادامه به نقش مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ضمن ارتقای سطح آگاهی و شناخت عمومی در جهت پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی، اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثر و مثبتی برداشته و خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه واحد مشاوره و مددکاری مرودشت به طور روزانه آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و... است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند همه روزه در ساعات اداری به واحد‌های مشاوره پلیس شهرستان مراجعه و از خدمات رایگان این مراکز بهره‌مند شوند.

کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه با استعلام از وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان فسا خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ ها، کارشناسان پلیس آگاهی ۹۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: با کارشناسی وسایل نقیله و استعلام از سامانه پلیس، تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ۹ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از تحویل موتورسیکلت‌های کشف شده به مالکان آن خبر داد و اظهار کرد: متهمان دستگیر شده نیز با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها به صورت مستمر اجرا می‌شود، از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه، هرگونه مورد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف زمین خواری میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف زمین خواری به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ متهم در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۳۵ هزار و ۸۶۸ مترمربع در یکی از روستا‌های شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش کنند.

کلاهبردار رسید ساز جعلی به آخر خط رسید

رییس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا فارس اظهار کرد: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش دو عدد تابلو فرش در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در تلفن همراه خود که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۵۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت می‌کند، ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت متهم مراجعه و با توقیف همه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند، افزود: متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، به جرم خود اعتراف کرد.

او گفت: این متهم همچنین با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۱۸ میلیون ریال از دو نفر دیگر که اقدام به درج آگهی فروش کفش وکت و شلوار از طریق سایت دیوار نموده بودند، کرده است.

رییس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، ادامه داد: مردم هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط بگذارند.

عاملان قطع درختان جنگلی در کوه چنار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از دستگیری ۳ نفر از عاملان قطع درختان جنگلی در کوه چنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار اظهار کرد: در پی اعلام خبر تعدادی از اهالی یکی از روستا‌های تابعه مبنی بر قطع تعداد زیادی از درختان جنگلی توسط فرد یا افرادی، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و با بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه ۳ تن از عاملان اصلی قطع درختان را در یکی از روستا‌های اطراف دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار افزود: در بازجویی‌های صورت گرفته متهمان به عمل مجرمانه خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

جمع آوری ۸۷ معتاد متجاهر در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ممسنی، ۸۷ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم طی یک ماه گذشته در شهرستان ممسنی به اجرا در آمد.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح ها، ماموران انتظامی موفق شدند ۸۷ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تأکید کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۸ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۳ سارق سابقه دار و کشف ۲۸ فقره انواع سرقت از آنان در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این خصوص مخفیگاه ۳ سارق سابقه دار شناسایی و همگی آن‌ها طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: سارقان در بازجویی‌های تکمیلی پلیس، به ۲۸ فقره انواع سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در راستای گسترش امنیت و آرامش شهروندان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان در ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با برهم زنندگان نظم عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۲ سارق دستگیر و در تحقیقات به ۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: در این رابطه ۵ توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر و مقدار یک کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ مزارعی، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان سال ۹۹

رئیس پلیس راهور فارس از تمدید ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی توقیفی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

او با بیان اینکه اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان امسال تمدید شد، افزود: توصیه پلیس به مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها این است که در زمان تعیین شده به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و از فرصت ایجاد شده برای ترخیص موتورسیکلت خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار حوادث و انتظامی کشف زمین خواری قطع درختان فرمانده انتظامی شهرستان ارتقای امنیت اجتماعی موتورسیکلت های رسوبی ترخیص موتورسیکلت مشاوره و مددکاری مأموران انتظامی رییس پلیس فتا رسید ساز جعلی مراکز مشاوره دستور کار میلیون ریال پارکینگ ها زمین خواری پرونده ها قرار گرفت اجرای طرح جمع آوری کوه چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح بزرگ و ضربتی «آرامش» با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: در این طرح یک روزه که با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری پلیس پیشگیری در نقاط مختلف سطح شهر انجام شد، تعداد ۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۵۶ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح مقادیری انواع مواد مخدر به همراه ۵ هزار و ۸۷۱ عدد انواع قرص ها و ۶ هزار و ۸۸۰ سی سی شربت غیرمجاز متادون کشف و ضبط و ۲ دستگاه خودرو به همراه یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و معتادان متجاهر نیز با هدف اصلاح و برگشت به جامعه به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها، افزایش احساس امنیت در جامعه و کسب رضایتمندی مردم عزیز است و این طرح ها همچنان ادامه خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد
  • فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد 
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز