Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه از آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه تا کنون ، اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه اولویت دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دمشق، «فهد درویش» رئیس  اتاق بازرگانی مشترک  سوریه و ایران با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در طول جنگ علیه سوریه تاکنون اظهار داشت: کشورهای دوست و به عبارت بهتر جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های آن در مرحله بازسازی سوریه اولویت داشته و از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق  با اشاره به بهبود اوضاع اقتصادی و پایان تحریم سوریه و سهم  اتاق بازرگانی مشترک در شکست تحریم و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان سوری که از تحریم های ظالمانه آمریکا رنج هایی را متحمل شدند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحریم و شکست آن تجربه زیادی دارد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 تاکنون با تحریم روبه رو بود است و به همین دلیل از تجربه زیادی برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران در ادامه این گفتگو درباره تلاش های آمریکا و غرب برای باج‌خواهی از سوریه از طریق تحمیل برخی شروط در ازای مشارکت در بازسازی، گفت: طبیعی است که صحبت‌های بشار اسد رئیس جمهور کشور را فراموش نمی‌کنیم که گفت دوستان در بازسازی سوریه اولویت دارند و این هدف اصلی دولت در قبال تصمیمات رئیس جمهور است و ما تاکید داریم که اولویت با دوستان سوریه است و جمهوری اسلامی ایران که با تمام امکانات از آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه تاکنون در کنار آن ایستاده است و با امکانات مادی و معنوی در کنار ملت سوریه بوده است که در اینجا از آیت الله علی خامنه ای رهبر  و ملت ایران به دلیل حمایت از ملت سوریه تشکر می‌کنم.

 

 

درویش در خصوص اعلام آمادگی برخی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی سوریه تاکید کرد: این عجیب نیست که ایران با اقتداری که دارد ، شرکت‌های بزرگی داشته باشد که بتوانند در طول سه سال شهرها را بازسازی کنند زیرا با چشم خود شاهد پیشرفت و تحول گسترده جمهوری اسلامی ایران و درخشش آن در زمینه بازسازی و پیشرفت اقتصادی و سازندگی بوده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران در پاسخ به سوالی درباره استفاده از تجارب ایران برای شکستن تحریم آمریکا، تصریح کرد: هدف اصلی این است که از ایران و تکنولوژی این کشور و صنایع مشترک استفاده کنیم و تکنولوژی ایران را به سوریه منتقل کنیم و یک مشارکت حقیقی بین کارخانه‌های سوری و ایرانی را تحقق بخشیم و از تجارب و صنایع و مواد اولیه ایران بهره برداری کنیم و بتوانیم کارخانه‌های بزرگی را که در سراسر سوریه  که متضرر شده و آسیب دیده‌اند، اصلاح و بازسازی کنیم.

وی به تلاش دولت سوریه برای راه اندازی کارخانه‌هایی که در طول جنگ از فعالیت افتاده‌اند اشاره کرد و گفت :کارخانه‌های بزرگی در کشور سوریه فعال بودند که اکنون از کار افتاده‌اند و فعالیت مجدد آن نیازمند کمک مالی و تکنولوژی است و ما به عنوان اتاق بازرگانی در تکاپوی راه اندازی این کارخانه‌ها هستیم تا چرخ صنعت در سوریه بار دیگر به گردش درآید و به دوران پیش از جنگ تروریستی علیه سوریه بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اتاق بازرگانی مشترک رئیس اتاق بازرگانی بازسازی سوریه سوریه و ایران علیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر