Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@12:00:23 GMT

چاک هيگل: بن سلمان با عواقب جدي مواجه شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۴۹۱

چاک هيگل: بن سلمان با عواقب جدي مواجه شود

خبرگزاری آریا- وزیر اسبق دفاع آمریکا گفت: امیدوارم بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب اقدام ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفتگو کرده باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر اسبق دفاع آمریکا گفت: در پی انتشار گزارش محرمانه آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان، آمریکا باید اقدامات بسیار جدی ضد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"چاک هیگل" وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه با کریستین امانپور کارشناس و مجری شبکه سی ان ان گفت: فکر می‌کنم گزارش محرمانه آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی باید مدت‌ها قبل منتشر می‌شد. به همین علت انتشار این گزارش در حال حاضر برای بسیاری چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. آمریکا نمی‌تواند انتظار داشته باشد یا تحمل کند که مقام کشوری مانند عربستان سعودی که همپیمان راهبردی آن است قاتل یک روزنامه نگار آمریکایی باشد. چنین اقدامی باید با عواقبی مواجه شود. به طور خاص باید در این خصوص تحریم‌های جدی و قاطعی ضد ولیعهد عربستان اعمال شود.
وزیر اسبق دفاع آمریکا در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت:‌ نمی‌دانم بایدن رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان دقیقا به وی چه گفت، اما امیدوارم که بایدن به شکلی کاملا صریح و مستقیم درباره عواقب این اقدامات ولیعهد عربستان با پادشاه این کشور گفتگو کرده باشد. اگر در برابر چشمان جهان از آن چه که در این مسئله حقیقت است حمایت نکنیم و همچنان از عربستان به ریاست ولیعهد این کشور حمایت کنیم جایگاه اخلاقی خود را در جهان از دست خواهیم داد؛ بنابراین فکر می‌کنم باید اقدامات جدی انجام شود و باید این اقدامات در چارچوب تجدیدنظر در منافع گسترده و راهبردی ما در منطقه خاورمیانه باشند. منطقه خاورمیانه مملو از مشکلات است و این موضوع هم مشکل دیگری است که دیگر مشکلات خاورمیانه و دیدگاه کلی درباره این منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن سلمان ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همزمان با رسیدن سریال نون خ ۵ به قسمت های پایانی، سکانسی از پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین مورد توجه کاربران قرار گرفت. فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و بر اساس آخرین خبرها تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد.

انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵

کد خبر 846339 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال؛ 100 بازداشتی و 12 زندانی!