Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:49:06 GMT

احتمال سقوط قیمت طلا به 1200دلار

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۶۳۱

مؤسسه بین‌اللملی رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد که این احتمال وجود دارد طی سال جاری قیمت طلا تا 1600 دلار در هر اونس کاهش یابد و تا سال 2023 به 1200 دلار برسد. ناطقان: به نقل از راشاتودی، مؤسسه بین‌المللی رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد که طی سال جاری قیمت طلا به 1600 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت و این رقم تا سال 2022 به 1400 دلار نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابه اعلام این مؤسسه قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در کوتاه‌مدت و به خاطر بهبود تقاضا افزایشی خواهد بود و در عین حال شاهد افزایش عرضه کم و پایین بودن سطح انبارها هستیم.

این مؤسسه می‌گوید که انتظار دارد تا سال 2023 قیمت طلا به 1200 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.

طی روزهای گذشته قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته و کاهش یافته است. در هفته‌ای که گذشته قیمت این فلز گرانبها به زیر 1800 دلار رسید که دلیل آن تقاضای ضعیف برای خرید طلا به عنوان ابزاری برای حفظ دارایی در کنار بالا رفتن نرخ سود اوراق قرضه دولتی آمریکا بود که معمولاً باعث می‌شود قیمت طلا کاهش یابد.

در معاملات روز گذشته قیمت طلا بیش از یک درصد کاهش یافت و به 1734 دلار در هر اونس رسید.

البته افزایش ارزش دلار در بازار جهانی هم در پایین آمدن قیمت طلا در معاملات دیروز بی‌تأثیر نبوده است. منبع: فارس برچسب ها: سقوط ، قیمت ، طلا ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سقوط قیمت طلا بازار دلار در هر اونس قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟