Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کاغذیان مدیرعامل شتابدهنده دانش‌بنیان گفت: ما به دنبال بومی‌سازی دانش فنی تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک مبتنی بر نیاز کشور به ویژه در شرایط تحریم هستیم و به کمک متخصصان و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم تجهیزات مرتبط به تولید واکسن کرونا را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شتابدهنده دانش بنیان ادامه داد: در شتابدهنده فن یاخته ١۵ شرکت دانش بنیان محصولات دانش بنیان را در دست تولید دارند و اکنون ٣٠ دارو و واکسن در مرحله تحقیق و توسعه داریم که به زودی به مرحله تولید خواهند رسید.

کاغذیان بیان کرد: ٢ پلتفرم واکسن کرونا در ٢ شرکت دانش بنیان در مرحله تحقیق و توسعه است،  واکسن نخست بر مبنای ویروس کشته شده و مشابه واکسن سینوفارم و سینوک چینی است. همچین یک شرکت دانش‌بنیان روی پلتفرم واکسن نوترکیب فعالیت می‌کند و واکسن هر شرکت دانش‌بنیان که بتواند زودتر کد اخلاق بگیرد، زودتر وارد فاز بالینی می‌شود.

او ادامه داد: اکنون واکسن ویروس کشته‌شده نسبت به واکسن نوترکیب در فاز آزمایشگاهی جلوتر است و اکنون تحقیقات روی میمون دنبال می‌شود و پیش بینی می‌کنیم که فاز انسانی از بهار ١۴٠٠ آغاز شود.

مدیرعامل شتابدهنده دانش بنیان بیان کرد: مقرر شده است تا از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی برای تولید انبوه واکسن ایرانی بگیریم.

کاغذیان بیان کرد: ما قراردادی با شرکت داروسازی منعقد کرده‌ایم و پس از تولید واکسن کرونا، واکسن تب کنگو و فلج اطفال تزریقی از جمله واکسن‌هایی ضدویروسی هستند که بنا داریم به کمک شرکت‌های دانش بنیان و شرکت داروسازی تولید کنیم.

بخشایش مدیرعامل شرکت داروسازی با اشاره به راه اندازی بخش ویال برای تولید واکسن اظهار کرد: ما به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کردیم تا فرآیند ارتباط صنعت و شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان شکل گیرد و این ظرفیت وجود دارد که در هر ساعت ۶۵٠٠ ویال واکسن کرونا پر شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی بیان کرد: ما تلاش کردیم علاوه بر داروها در حوزه درمان به حوزه پیشگیری هم وارد شویم و امیدواریم با فرآیند پیشرو بتوانیم به نظام سلامت کشور کمک کنیم.

وی افزود: داروسازی اسوه به سایر شرکت‌های تولیدکننده در زمینه تولید واکسن کرونا کمک خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم نیاز مردم را در اسرع وقت تامین و بتوانیم به نظام سلامت کشور کمک کنیم.

بیشتربخوانید

عملکرد خوب شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن سازی دانش بنیان شرکت دانش بنیان دانش بنیان شرکت داروسازی واکسن کرونا تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

وی از افزایش فعالیت‌های پژوهشی حوزه پزشکی و دارویی در کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 6081724

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است