Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدرضا سیفی در نشست با راهبران آموزشی استان کرمانشاه بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مناطق عشایری کشور مشغول به تحصیل هستند که ۴۷.۳ درصد آن‌ها را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد افزایش هفت‌درصدی تعداد دانش‌آموزان دختر عشایر کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت مدارس عشایری کشور، افزود: در کشور ۶۶۰۰ مدرسه ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با ۱۳۳۰ کلاس درس داریم. همچنین در کشور ۳ هزار مدرسه کانتینری وجود دارد که از این تعداد ۱۳۲۷ مدرسه مربوط به عشایر است.

سیفی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس برای سال آینده ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت چشمه‌های سرویس بهداشتی اختصاص دهد که امیدواریم شاهد تخصیص این اعتبار باشیم و مشکل سرویس بهداشتی این مدارس حل شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امسال توانستیم ۱۷۰ میلیارد ریال به‌عنوان سرانه آموزشی به مدارس عشایری کشور تزریق کنیم و امیدواریم تا پایان سال دوباره به همین میزان پرداختی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور در ادامه بابیان اینکه در کشور ۳ هزار راهبر آموزشی و تربیتی داریم، تصریح کرد: بیشتر این راهبران در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری هستند که احکام شغلی این راهبران آموزشی مشکلاتی دارد که با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات متعدد قرار شده قبل از پایان سال احکام شغلی این راهبران آموزشی تصحیح و بندی تحت عنوان مدیریت ویژه فوق‌العاده شغل دریافت کنند.

سیفی افزود: با توجه به اهمیت ویژه آموزش عشایر، سهمیه ویژه‌ای برای معلمان عشایری در سال آینده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با دعوت از خیرین برای ورود به حوزه تأمین تجهیزات موردنیاز دانش آموزان گفت: خیرین می‌توانند با تهیه مدارس کانکسی و ابزار آموزشی در کیفیت‌بخشی امر آموزش در مناطق محروم نقش اثرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090039 برچسب‌ها محمدرضا سیفی دانشگاه فرهنگیان عشایر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان عشایر دانش آموزان عشایری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان