Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص ادعاهایی که در مورد انحراف این وزارت خانه از سند کشوری واکسیناسیون کرونا مطرح می شود، توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری میزان-برخی افراد آغاز واکسیناسیون سالمندان ساکن در آسایشگاه‌ها‏ و معلولان را «انحراف وزارت بهداشت از سند کشوری واکسیناسیون کرونا» دانستند و تاکید کردند «درحالی‌که کمتر از یک‌درصد از کادر درمان مقابله با کرونا به‌عنوان اولویت اول واکسن دریافت کرده‌اند، وزارت بهداشت نباید تزریق واکسن به اولویت‌دوم را آغاز می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به این اظهارنظر با بیان اینکه «انحرافی از سند کشوری واکسیناسیون صورت نگرفته است و واکسیناسیون طبق همان سند پیش می‌رود»، به میزان گفت: براساس این سند در فاز ۱ واکسیناسیون باید کادر سلامت و همزمان کارکنان و افراد مقیم آسایشگاه‌های سالمندان، جانبازان و معلولین واکسینه شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از ۲۱ بهمن واکسیناسیون کادر سلامت کلید خورد و و از روز چهارشنبه و به مناسبت روز پدر واکسیناسیون کارکنان و افراد مقیم آسایشگاه‌های سالمندان، جانبازان و معلولین آعاز شد، عملا هردو بخش در فاز یک واکسیناسیون قرار دارند و هیچ انحرافی از برنامه واکسیناسیون صورت نگرفته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: افرادی که سخن از انحراف وزارت بهداشت از سند کشوری واکسیناسیون کرونا می‌گویند، از برنامه جامع و سند ملی که مصوب شورای عالی اخلاق پزشکی است بی اطلاع هستند و در این مورد سلیقه‌ای اظهارنظر می‌کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه سلیقه افراد در واکسیناسیون کرونا دخیل نخواهد بود، بیان کرد: ممکن است برخی از گروه‌ها معتقد باشند که باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند، اما معیار و مبنای وزارت بهداشت سند ملی مصوب شورای عالی اخلاق پزشکی است و تا انتهای واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ هم با همین برنامه پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: بعد از تزریق واکسن روسی کرونا چه علائمی به سراغ شما می‌آید؟ برچسب ها: واکسن کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست