Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز، شنبه در تماس تلفنی با «واگارشاک هاروتیونیان» همتای ارمنی خود در خصوص اوضاع قره باغ و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر کرده، آورده است: دو طرف در این گفتگو در خصوص همکاری‌های دوجانبه و اوضاع کنونی منطقه و مراکز مسکونی که در آن‌ها نیرو‌های حافظ صلح روسیه در حال انجام وظیفه هستند، علاوه بر شماری دیگر از مسائل مورد توجه دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌های وزاری دفاع روسیه و ارمنستان پس از آن انجام می‌شود که روز پنجشنبه «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ارمنستان خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور شد.

پس از این اظهارات، پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در واکنش به این درخواست اعلام کرد: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح طرحی برای شکل گیری یک کودتای نظامی در ارمنستان دارد.

روز گذشته نیز هزاران نفر از مخالفان نخست وزیر ارمنستان در ایروان راهپیمایی کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. «وازگن مانوکیان» نخست وزیر سابق ارمنستان که از سوی مخالفان دولت فعلی به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی شده، نیز روز جمعه از همه مردم کشور خواست به اعتراضات بپیوندند.

او در بخشی از سخنان خود در اجتماع معترضان گفت: برای پیشگیری از خونریزی و ناآرامی، مردم باید به خیابان‌ها بیایند. یا از شر آن‌ها خلاص می‌شویم و یا ارمنستان را از دست خواهیم داد.

پس از آن کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» با «نیکول پاشینیان»، از همه طرف‎های ارمنستانی خواسته تا خویشتنداری کرده و موضوعات مورد مناقشه را در چارچوب قانون به حل و فصل بپردازند.

پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه قره باغ نیکول پاشینیان نیکول پاشینیان دفاع روسیه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ رسانه‌های مکتوب شنیداری و دیداری مالزی بیانیه رسمی نخست وزیر این کشور در حمایت از پاسخ قاطع ایران به اسرائیل را منتشر کردند.
انور ابراهیم در این بیانیه پاسخ تهران را دفاع مشروع در مقابل حمله وحشیانه تل آویوو به بخش کنسولی ایران در سوریه اعلام کرد.
نخست وزیر مالزی همچنین با ابراز خوشحالی از پاسخ ایران خاطر نشان کرد این پاسخ قاطع می‌تواند اثربخش و بازدارنده باشد.
کارشناس مطالعات جنگ رسانه‌ای تلویزیون آسترو آوانی مالزی نیز تصریح کرد نباید نسبت به مطالب تحت تاثیر غرب در شبکه‌های اجتماعی که سعی دارند پاسخ تهران را حمله به اسرائیل تفسیر کنند؛ فریب خورد.
دکتر نور نورالدین با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا در جنگ‌های عراق، افغانستان و غزه همواره بر اساس ماده ۵۱ سازمان ملل ادعای دفاع از خود را مطرح کرده‌اند؛ افزود این بار جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل در مقابله با حمله آشکار روز اول آوریل تل آویو به بخش کنسولی سفارت خود در سوریه با هدف تامین امنیت کشورش، پاسخ داد که دفاع از خود محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر غرب می‌خواهند پاسخ ایران را به شکل یک حمله نظامی به خاک اسرائیل نشان دهند در صورتیکه دنیا شاهد است؛ ایران به حمله اسرائیل، پاسخی تلافی جویانه داده است.
رسانه‌های سنگاپور نیز با انتشار گفتگو‌هایی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی، اثرات پاسخ ایران به حمله اخیر اسرائیل را بررسی کردند. احتمال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، وقوع حملات سایبری و یا در نهایت انجام عملیات خرابکارانه در خاک ایران برای کاهش فشار افکار عمومی از سوی رژیم اسرائیل، مهمترین محور‌های مطرح شده در تحلیل‌ها و مقالات منتشر شده در رسانه‌های سنگاپور است.
کانال اخبار آسیا هم با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا، انگلیس، روسیه و نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد سران کشور‌های دنیا از اسرائیل خواستند درباره حمله به ایران، خویشتنداری کند و پاسخ ندهد تا موجب تشدید تنش در خاورمیانه نشود.
دیگر رسانه‌های جنوب شرق آسیا نیز پاسخ ایران به اسرائیل را موجب افزایش هزینه‌های حمل و نقل دریایی و قیمت طلا در جهان اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نور نورالدین - کارشناس حوزه مطالعات جنگ رسانه‌ای مالزی

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ایهود باراک: نتانیاهو تحت فشار برخی از وزرای خود در مسیر تسریع ظهور حضرت مسیح حرکت می کند
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس