Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج شهین باهر، در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان رشد بودجه به علت افزایش قیمت اقلام و حقوق کارکنان شهرداری پیش بینی شده است، افزود: بودجه سال آینده شهرداری تبریز پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان ۶۰ درصد بودجه عمرانی و ۴۰ درصد نیز بودجه جاری است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب بودجه از سوی شورای اسلامی تبریز، شهرداری سال آینده بر اساس این بودجه عمل خواهد کرد، اظهار داشت: بودجه شهرداری تبریز در سال جاری سه هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بود که با وجود شیوع ویروس کرونا و تاثیر در روند درآمدزایی بخش های مختلف شهرداری، در ۹ ماهه امسال ۸۲ درصد از بودجه محقق شد و تلاش می شود تا پایان سال ۱۰۰ درصد آن تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز گفت: در دوره مدیریت جدید شهری تلاش شد تا هر سال با پرهیز از پیشنهاد بودجه ای ویترینی به شورای اسلامی این شهر، بودجه ای منطقی، واقعی و عملیاتی پیشنهاد شود و بر اساس آن نیز بودجه بدون تغییر تصویب شده است.

شهین باهر، با اشاره به اینکه در سه سال گذشته تحقق بودجه متناسب با پیش بینی ها بوده است، ادامه داد: با توجه به رکود ساخت و سازها در سال جاری و سال آینده، در بودجه سال آینده شهرداری تبریز منابع و فضاهای دیگری برای پیگیری درآمدهای شهرداری تعریف و تلاش شده است تا از کیفیت خدمات دهی به مردم کاسته نشود.

وی یادآوری کرد: هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان شاغل در شهرداری تبریز پرداخت می شود که این میزان پرداختی در ماه های بهمن و اسفند حدود سه برابر افزایش می یابد.

از شهرفروشی در تبریز جلوگیری شده است

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده از شهرفروشی جلوگیری شود، گفت: در این دوره تجاری سازی محدود شده و اجازه داده نشده حتی یک متر کاربری فضای سبز تغییر یابد بلکه در سه مورد نیز کاربری مسکونی به فضای سبز تغییر کاربری داده شده است.

شهین باهر، افزود: در این دوره ۴۰ بوستان شهری افتتاح و به بهره برداری رسید، ۱۶ بوستان در دست احداث است و تلاش می شود تا پایان دوره تعداد بوستان های بهره برداری شده در تبریز به ۶۰ بوستان برسد.

احداث « پارک بزرگ تبریز» مانعی برای فعالیت کشاورزان این منطقه ایجاد نمی کند

وی با اشاره به اینکه احداث «پارک بزرگ تبریز» از جمله پروژه های مهم سال آینده شهرداری است، اظهار داشت: احداث این پارک در زمینی به وسعت ۶۰۰ هکتار مانعی برای فعالیت کشاورزان این منطقه ایجاد نمی کند چراکه این پارک در قالب «پارک کشاورزی» برنامه ریزی و اجرا می شود.

شهردار تبریز با اشاره به امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث پارک بزرگ تبریز، گفت: قرارداد احداث این مجموعه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و تلاش می شود تا پایان دوره مدیریت جدید شهری مرحله اول این پارک و حوضچه آن برای استفاده مردم به بهره برداری برسد.

شهین باهر با اشاره به فعالیت جمعی از کشاورزان در حاشیه این پارک، یادآوری کرد: این پارک طوری طراحی شده تا علاوه بر حفظ فعالیت آن ها، مسیرها، پیاده روها و فضاهای لازم برای دسترسی بهتر و آسان مردم به این اراضی جهت تهیه محصولات کشاورزی فراهم شود.

یک میلیون اصله درخت و درختچه در شهر تبریز کاشته می شود

شهردار تبریز با بیان اینکه سال جاری در این شهر به عنوان فضای سبز نام گذاری شده، گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی تبریز در حوزه فضای سبز تحول اساسی شده و بر این اساس قرار بود امسال یک میلیون اصله درخت و درختچه کاشته شود که تلاش می شود این کار محقق شود.

شهین باهر، ادامه داد: تا کنون ۵۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح تبریز کاشته شده و بقیه نیز تا پایان فصل درختکاری با مشارکت مردم و نهادهای مختلف کاشته می شود.

وی با بیان اینکه کل درختان تبریز از آغاز تاکنون یک میلیون اصله بوده است، اظهار داشت: امسال به اندازه کل گذشته تبریز درخت و درختچه در این شهر کاشته می شود.

شهردار تبریز با اشاره به طرح کاشت درخت میوه رایگان از سوی شهرداری در حیاط منازل مردم این شهر، یادآوری کرد: تاکنون ۵۵۰ نفر برای کاشت درخت میوه در حیاط منزل خود در سامانه ثبت نام کرده اند.

اولین رای مجازات سبز برای کاشت ۲۰۰ اصله نهال در تبریز صادر شد

شهردار تبریز با اشاره به صدور اولین رای مجازات سبز در تبریز گفت: بر اساس رای دستگاه قضایی یک نفر در این شهر به کاشت ۲۰۰ اصله درخت محکوم شده و صدور این رای نقطه عطفی در توسعه فضای سبز این شهر است.

شهین باهر با مبارک خواندن این رای و قدردانی از قضات برای صدور این رای، افزود: صدور این رای لایق فرهنگ مردم تبریز و نشان از توسعه فرهنگی این شهر بوده و قضات دستگاه قضایی با تداوم صدور این آرا به توسعه فضای سبز کمک می کنند.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

برچسب‌ها لایحه بودجه آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه آذربایجان شرقی تبریز لایحه بودجه آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز اختصاصی ایرنا اخبار کنکور شهردار تبریز میلیارد تومان شهرداری تبریز درخت و درختچه تلاش می شود سال آینده شهین باهر اصله درخت تا پایان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 6063565

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون