Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@05:12:46 GMT

ورود ۲۵۰هزار دوز واکسن سینوفارم به کشور

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۹۰۲

ورود ۲۵۰هزار دوز واکسن سینوفارم به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند افزایشی مبتلایان کرونا در دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، اقدامات انجام شده در جهت کنترل بیماری بویژه در خوزستان را تشریح کرد.

  به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در سطح کشور گرچه وضعیت روند بیماری یک وضعیت تقریباً باثباتی است اما استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری از استان‌هایی هستند که بیماری در آنها افزیش یافته؛ بخصوص خوزستان که در اهواز و آبادان و برخی شهرهای دیگر که گردش ویروس جهش یافته بالاست و منجر به آن شده که تعداد زیادی از افراد مبتلا شوند و میزان بستری هم بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیش از ۱۰۰هزار تست روزانه در کشور وی در این باره افزود: اقدامات خوبی در خوزستان شروع شده و میزان رعایت پروتکل‌ها در دزفول و شادگان بهتر از قبل شده است و به نظر می‌رسد روند افزایشی بیمار تا حدودی دارد کنترل می‌شود. در این راستا، اقدامات خوبی در بیماریابی انجام شده و در همین زمینه نیز روزانه ۱۲ هزار تست فقط در خوزستان انجام می‌شود. در کشور نیز بالای ۱۰۰ هزار تست در روز انجام می‌شود که این روند می‌تواند در تشخیص زودرس بیماران و اطرافیان آنها کمک‌کننده باشد. ۱۱ شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونا معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در خوزستان ۱۱ شهر قرمز داریم که شامل اهواز، آبادان، بندرماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون وهویزه است. امیدوارم با افزایش رعایت پروتکل‌ها بتوانیم از وضعیت قرمز در این شهرها خارج شویم. وی گفت: در سطح کشور اکنون ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر در وضعیت آبی کرونا هستند. آغاز واکسیناسیون گروه جدید سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه کووید۱۹ نیز گفت: روز پنجشنبه گذشته با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک، واکسیناسیون گروه جدید را شروع کردیم. در این دوره جدید افراد مقیم خانه سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز نگهداری در سراسر کشور، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد و بویژه جانبازان تنفسی و غسال‌ها در آرامستان‌ها واکسینه می‌شوند. علاوه بر آن باقی مانده پرسنل آی سی یو کرونا و بخش‌های ویژه کرونا، بخش‌های بستری کووید آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کووید انجام می‌دهند و همچنین مراکز منتخب کووید در بخش سرپایی و بهداشت و همچنین اورژانس‌های بیمارستان جزو گروه جدید واکسیناسیون هستند. رئیسی گفت: امروز ۲۵۰هزار دوز واکسن سینوفارم (واکسن چینی) وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک واکسن‌های دیگر از جمله واکسن هندوستان وارد می‌شود. همچنین از سبد واکسیناسیون کووکس امروز یا فردا تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن را اعلام خواهند کرد. واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر تا پایان سال رئیسی افزود: به این ترتیب امیدواریم واکسیناسیون گروه پرخطر را که شامل یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر هستند، قبل از پایان سال شروع کنیم و تا فروردین ماه واکسیناسیون گروه پرخطر مرحله اول را انجام دهیم. بقیه واکسیناسیون هم بتدریج براساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی انجام می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون گروه ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حسن قاسمی فرد در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله، دام‌های استان علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

وی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های اولویت دار دامی به صورت رایگان و توسط شبکه دامپزشکی بخش دولتی و حتی بخشی از آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: واکسیناسیون دام‌های علیه بیماری‌های تک گیر نیز به تقاضای دامداران به صورت بهادار توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی اعلام کرد: در استان، از ابتدای فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا همان پی پی آر شروع شده است که البته این واکسیناسیون به صورت سراسری در سطح کشور انجام می‌شود.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری تا ۳۱ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: در استان، از یکم فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری آبله و شاربون نیز آغاز شده است که تا پایان شهریور امسال ادامه دارد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان واکسیناسیون بره‌های سه تا هشت ماه علیه بیماری برسلوز همچنین واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری نیز در حال انجام است.

وی در ادامه اعلام کرد: در استان در نیمه دوم امسال نیز واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی انجام خواهد شد.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری برسلوز نیز در طول سال انجام می‌شود که البته عمده انجام واکسیناسیون در نیمه دوم سال خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط شبکه دامپزشکی استان طی سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: در استان، طی سال گذشته یک میلیون و ۶۷۱ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربون، هاری، برسلوز واکسینه شدند همچنین از آنها تست‌های سل و مشمه و خونگیری انجام شد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: در استان، طی سال گذشته هفت میلیون و ۹۱۷ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های اختصاصی دامی از جمله آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227430 برچسب‌ها دامپزشکی بیماری دام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم