Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات پیام آور کربلا حضرت زینب کبری(س)، گفت: مردم استان فارس و شهر شیراز همواره به مهمان نوازی شناخته شده بوده اند و هر ساله در این ایام، پذیرای مهمانانی از سراسر کشور و حتی توریست های بین المللی بوده ایم؛ اما در شرایط کنونی و تغییراتی که در سراسر دنیا با مواجه هستیم، هر گونه سفر تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهرزاد لطفی حفظ سلامت تک تک مردم کشور و مسافران را برای مردم و مسوولان استان فارس دارای اهمیت خواند و افزود: از تمامی هموطنان می خواهم در ایام نوروز ۱۴۰۰ از سفر به شیراز خودداری کنند تا ضمن حفظ سلامت عمومی جامعه در شرایط کنونی، از گسترش چرخه های انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری شود و ضمن ریشه کنی این ویروس منحوس با همت و مشارکت همگانی، در آینده نزدیک بتوان باز هم میزبان مسافران و گردشگران باشیم.

او بروز نشانه های موج چهارم بیماری در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری، همچنین شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته انگلیسی در استان را زنگ خطری دانست که باید جدی گرفته شود و یادآور شد: این هشدارها در آستانه نوروز جدی تر بوده و بی توجهی و سهل انگاری، با اقداماتی نظیر سفرهای غیرضروری، این نگرانی ها را بیشتر می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست به موضوع واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: ارایه مشاوره و اطلاع رسانی در زمینه واکسن کرونا، اولویت های واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به صورت شفاف، دقیق و درست انجام شود و مردم در این زمینه اطلاعات صحیح و کافی دریافت کنند تا از بروز شایعات مختلف به ویژه در فضای مجازی جلوگیری شود.

 او افزود: ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور به معنی پایان کرونا نیست و همگی باید کماکان به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی مکرر دست ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

در ادامه این نشست، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه گزارش هایی از آخرین اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در راستای مقابله با کروناویروس، ارایه دادند.

بررسی روند عملیاتی مصوبات روزهای گذشته، از دیگر بخش های نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت