Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ایمن سازی راه‌‎های روستایی در قالب طرح مشترک راهداری و پلیس راه استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، محمد فرهادی عصر امروز در ششمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون  ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار داشت: در ارتباط با راه‌های روستایی، طرح مشترکی بین راهداری و پلیس راه تدوین شود و با شناسایی محورهای حادثه خیز، برخی نقاط با اولویت اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر شتاب بخشی به روند اجرای کار در اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای استان نیز تأکید کرد. 

وی گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده طبس – یزد امکان دارد تصادفات یا حوادثی رخ دهد که تا رسیدن نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه، زمان زیادی صرف شود.

فرهادی متذکر شد: دهیاری‌ها موظف هستند در مواقع بروز بحران، تمام امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار دهند تا حادثه رخ داده، هر چه سریعتر مدیریت شود. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات و بُعد مسافت در محورهای طبس – یزد یا نهبندان – زابل باید برای همکاری بیشتر دهیاری‌ های منطقه هماهنگی لازم انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه گفت: ترافیک سنگین به ویژه در مناطق روستایی، ضمن اینکه ایمنی این جاده‌ها را به شدت پایین می‌آورد روند تخریب آسفالت را شتاب می‌بخشد.

اسدالله جلال زاده اظهار داشت: در طول 11 ماه گذشته پراکندگی تصادفات جاده‌ای بیشتر در ورودی‌های شریانی استان بوده و میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 27 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک برون شهری اقدامات مؤثری صورت گرفته که از آن جمله می‌توان برنامه راهبران را نام برد که به صورت رادیویی و تلویزیونی، تهیه و پخش می‌شود. 

رئیس پلیس راه استان نیز از اقدامات دستگاه‌های عضو کمیسیون  ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در 11 ماه گذشته گفت و خاطرنشان کرد: کمتر شدن ترددها به جهت محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش آمار نسبی تلفات جاده‌ای را در استان به همراه داشته است.

قطعی شبکه‌های برق بروجرد در پی بارش برف؛ راه‌های روستایی همچنان بسته استبرف 90 درصد راه‌های روستایی بروجرد را مسدود کردعضو کمیسیون بودجه مجلس: 4 میلیون تن قیر رایگان برای راه‌های روستایی و شهری کشور اختصاص می‌یابد


سرهنگ رضایی با بیان اینکه 50 درصد حوادث جاده‌ای استان در محدوده بیرجند و به ویژه در راه‌های روستایی این شهرستان رخ داده است افزود: 52 درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی اظهار داشت: 70 درصد تصادفات در بازه زمانی 8 صبح تا 8 شب اتفاق می‌افتد چرا که بیشترین تردد‌ها در این 12 ساعت انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بیشترین علل تصادفات، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه ثبت شده است.

رضایی با تأکید بر اینکه عامل اصلی اغلب حوادث رانندگی، سرعت است عنوان کرد: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای خودروهای سواری هستند اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم و  13 درصد تصادفات را کامیون‌های کشنده به خود اختصاص داده ‌اند.

انتهای پیام/ 252/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه های روستایی خراسان جنوبی پلیس راه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  احد یوسفی، در دویست‌وپنجاه‌ونهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای در پروژه‌های آسفالت سطح شهر و جاده‌های استان آذربایجان غربی، تجهیز علائم ترافیکی و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه‌خیز و کمک به بهبود شرایط موجود می‌تواند برایشان سودآور باشد.

وی با اشاره به اجرای این قانون و مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای در بحث ایمن‌سازی معابر و جاده‌ها در اکثر کشورهای جهان و لزوم مطالبه‌گری این قانون از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های ذیربط افزود: به هر میزان که شمار تصادفات فوتی، جرحی یا خسارتی کمتر باشد، هزینه‌های شرکت‌های بیمه‌ای کاهش پیدا می‌کند، از این رو هزینه‌کرد، اتلاف هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری سودآور برای شرکت‌ها تلقی می‌شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به تصویب مصوبه احیای تعاونی مسکن و مصرف کارکنان در جلسات گذشته گفت: احیای تعاونی مسکن و مصرف جزو ضرورت‌های پرسنل شهرداری است، چرا که همه دستگاه‌ها از خدمات شهرداری برای ارائه خدمات تعاونی‌های خود به همکار استفاده کرده‌اند، اما شهرداری ارومیه از این موضوع عقب مانده است.

یوسفی در ادامه با ابراز خرسندی و خوشحالی از تبرئه و رفع تعلیق تعدادی از همکاران مجموعه شهرداری و بازگشت به کار تصریح کرد: مدیران شهرداری باید با آغوش گرم از این همکاران استقبال کنند و همه مزایا و معوقات دوران تعلیق این همکاران برابر قانون در اسرع وقت در دستور پرداخت قرار داده شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه حفظ منزلت همکاران خط قرمز شوراست، خاطرنشان کرد: در قانون صریح و شفاف آمده است که همکاران تبرئه و رفع تعلیق شده شهرداری باید در همان پست زمان تعلیق یا در پستی هم‌تراز در مناطق و سازمان‌های شهرداری منصوب شوند و لازم است شهرداری به قید فوریت تا پایان فروردین نسبت به تعیین تکلیف همکاران اقدام کند.

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن 70 روستا
  • ایمن‌سازی در ۵۴۷ کیلومتر راه‌های بوشهر اجرا شد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۷۰ روستا
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در طرح‌های ایمن‌سازی معابر سطح شهر و جاده‌ای
  • ‍ ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی جاده ارومیه سلماس هزینه شد
  • ایمن سازی محور ارومیه _ سلماس
  • ایمن سازی محور ارومیه_سلماس با صرف ۶۰ میلیارد تومان