Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:52:18 GMT

اردبیل قطب جدید گردشگری کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۱۳۸۷

اردبیل قطب جدید گردشگری کشور می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حین بازدید از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران گفت: با اقدامات زیربنایی آغاز شده در استان اردبیل، این خطه قطب جدید گردشگری کشور می‌شود.

به گزارش برنا؛ علی‌اصغر مونسان اجرای طرح‌های متنوع زیربنایی در حوزه گردشگری استان اردبیل به ارزش  ۴۰ هزار میلیارد ریال را نتیجه عملکرد مناسب مسئولان استانی دانست و افزود: با این اقدامات استان اردبیل قطب جدید گردشگری کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اقدامات اساسی و بهره‌برداری از پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در حال تکمیل در استان اردبیل، ظرفیت جدیدی به بخش گردشگری کشور افزوده می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: با افتتاح هتل‌های پنج‌ستاره و پروژه‌های شاخص گردشگری، امیدواریم اردبیل میزبان شایسته‌ای برنامه "پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" در سال ۲۰۲۳ باشد.

مونسان با قدردانی از اقدامات قابل توجه انجام شده در حوزه گردشگری استان اردبیل بیان کرد: تداوم این اقدامات از جمله انتظارات از مجموعه میراث‌فرهنگی استان اردبیل است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

در تابستان سال گذشته، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود ولی امسال به علت شیوع کرونا، بخش گردشگری استان به شدت آسیب دیده و بسیاری از واحدهای فعال این صنعت تعطیل شده است.

در تعطیلات طولانی مدت عید نوروز، استان اردبیل یکی از مقاصد مهم حضور گردشگران نوروزی محسوب می شود ولی در ایام نوروز سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کرونا، بخش گردشگری استان تعطیل شد که این تعطیلی تاکنون ادامه یافته است.

بنا اعلام مسئولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده، به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل و گردشگری گردشگری استان استان اردبیل گردشگری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید

حامد کیخسروی گفت: در حالی که میانگین مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: پارسال چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.

به گفته او، با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بناهای مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

کیخسروی از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که پارسال سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.

کیخسروی احداث مسکن برای محرومین در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین ،کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که( روز گذشته)مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.

او افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحدها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.

کیخسروی گفت : برای احداث این واحدها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحدهای مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است