Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۷۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۱۸ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: نمودار موارد بستری و مرگ و میر کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن در برخی استانها صعودی است. بیشترین میزان موارد بستری در هفته گذشته در استانهای خوزستان، مازندران  و سمنان و بیشترین میزان موارد مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در استانهای خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به دنبال کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری در این زمینه، خطر تکرار تجربیات تلخ گذشته و ایجاد موج چهارم و سهمگین کرونا وجود دارد. کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استانهای کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان وایلام گزارش شده و امیدواریم با همکاری مردم و کادر بهداشتی و درمان شاهد تکرار خیز مجدد کرونا در کشور نباشیم.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون و ۴۵۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

نهم اسفند و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

حدود یک ماه از پیش‌بینی‌ها و هشدارها از احتمال بروز موج چهارم کرونا در کشور می‌گذرد و متاسفانه روند افزایش بیماری کووید۱۹ و انتشار ویروس کرونا در برخی استان ها و اعلام اعداد و نمودارها توسط وزارت بهداشت نشان می‌دهد که کشور در آستانه شروع موج چهارم کرونا قرار دارد.

انتشار اخبار و گزارش های استانی مبنی بر روند افزایش بیماری کووید۱۹ و انتشار ویروس کرونا در برخی استان ها نگران کننده شده چرا که  تعداد بیماران بستری که به بیمارستان ها مراجعه می کنند و نیز بیماران سرپایی رو به افزایش است و علت اصلی آن هم افزایش دورهمی ها، تجمعات و  اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و رفت و آمدها در اماکن عمومی بیشتر شده است.

به گفته کارشناسان ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده اما علت اصلی افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا مستقیما ربطی به ویروس جدید ندارد و به علت رعایت نشدن اصول بهداشتی در سطح جامعه و در بین مردم است.

به عقیده آنان ، اگر روند سهل‌انگاری به همین شکل پیش برود موج چهارم بیماری در فروردین ماه ۱۴۰۰ رخ خواهد داد و این یعنی روزهای سختی در انتظار مردم خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به نظر می‌رسد علت قرمز شدن وضعیت خوزستان شیوع کرونای انگلیسی در این استان است. 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که به قم سفر کرده بود گفت : نگرانی ما شعله‌های بیماری در اثر ویروس سرکش جهش یافته است و امیدواریم با همان روش در کنترل امواج قبلی با رعایت بیشتر مردم و مسئولان شاهد گذر از این شرایط باشیم.

زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی‌ در پارس‌آباد 

فرماندار پارس‌آباد مغان با اشاره به این که زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی از نزدیکی‌های این شهرستان به گوش می‌رسد، از اصناف خواست مردم را به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک دعوت کنند.

ابراهیم امامی اظهارکرد: ویروس کرونای انگلیسی با سطح شیوع بیش از ویروس کرونا سابق و میزان مرگ و میر و درگیری سنین پایین در نزدیکی‌های استان و این شهرستان مشاهده شده و در صورت درگیری شهرستان ناگزیر  به اعمال محدودیت‌های سنگین در فعالیت صنوف خواهیم بود.

وی از تشدید نظارت‌ها و فعال شدن گروه‌های نظارتی خبرداد و گفت: همه کمک کنند و مسئولانه اجازه ندهند وارد فاز نارنجی و قرمز شویم.

خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی

شیوع بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی طی هفته های اخیر روند سریع تری به خود گرفته که این امر با بی توجهی مردم، رابطه مستقیم داشته و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، نقش اول را در این افزایش سرعت شیوع ایفا می کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در استان با شیب ملایمی روبه افزایش است، گفت: تداوم روند فعلی به قرمز شدن شهرهای استان منجر خواهد شد و خطر موج چهارم کرونا در استان جدی است.

محمدمهدی شهریاری افزود: فرمانداران، مدیران دستگاه های مربوطه و مردم باید خطر شروع موج چهارم کرونا را جدی بگیرند و بدون درنگ نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها اقدام کنند.

آژیر خطر کرونا در دهلران

فرماندار دهلران بر ضرورت بصدا درآوردن زنگ خطر کرونا و پرهیز از تجمعات در شهرستان تاکید کرد.

مجید عسگری با اشاره به پیک چهارم کرونا، وضعیت قرمز خوزستان در همجواری شهرستان، وضعیت نارنجی شهرستان و مشاهده مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران اظهار داشت: با کمک بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران باید زنگ خطر کرونا در شهرستان بصدا درآید و برگزاری تجمعات ممنوع و با برگزارکنندگان تجمعات برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

هشدار فرماندار هشترود نسبت به تغییر رنگ کرونایی 

فرماندار هشترود نیز با تاکید بر لزوم هم افزایی برای تثبیت وضعیت شیوع کرونا ویروس، نسبت به تغییر رنگ کرونایی از آبی به زرد در این شهرستان هشدار داد.

امین امینیان افزود: تغییر رنگ کرونایی به این معنی است که شهرستان می خواهد از نظر شیوع کرونا به روال قبلی برگردد و باید همه آحاد مردم پروتکل ها را رعایت کنند، زیرا کوچک ترین غفلت در این باره، بزرگ ترین پشیمانی را به دنبال خواهد داشت. 

کرونای انگلیسی به کازرون رسید

۲ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی در کازرون شناسایی شد.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون گفت: نمونه گیری از دو بیمار انجام و به آزمایشگاه تهران ارسال شد که نتیجه بررسی‌ها، تایید ابتلای این بیماران به نوع جهش یافته کرونا است. 

سجاد شرافت افزود: پس از تایید ابتلای این افراد به نوع جهش یافته کرونا، جلسه اضطراری تشکیل شد.

وی اضافه کرد: ماموران شبکه بهداشت کازرون با مراجعه به منازل افراد مبتلا از خانواده دو فرد مبتلا و اطرافیان تست کرونا گرفتند که در دست بررسی است. 

افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا در کرمان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اینکه تعداد مراجعه کنندگان و بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است، باید محدودیت ها به صورت جدی حفظ شود.

حمید رضا رشیدی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر تنها ویروس در گردش در استان کرمان ویروس جهش یافته است، که اگر طغیانی شود همه استان را درگیر می‌کند و شدت سرایت و مرگ و میر در نسخه جدید بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان سیرجان بیان کرد: طی ۲ هفته گذشته افزایش مرگ و میرها بویژه در کودکان و نوزادان از ویروس کرونا را در این شهرستان شاهد بودیم که کنترل ورودی و خروجی ها و قرنطینه اعمال شد.

 احتمال ورود کرونای انگلیسی به لرستان 

استاندار لرستان گفت: احتمال ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این استان با توجه به همجواری با خوزستان زیاد است بنابراین مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سید موسی خادمی اظهار کرد: روند بیماری کووید ۱۹ در لرستان تا حد زیادی کنترل شده است اما به دلیل نزدیکی به خوزستان و رشد بی سابقه ویروس در این استان، احتمال ورود ویروس جهش یافته انگلیسی وجود دارد.

وی گفت: ورود و خروج به سمت خوزستان و بالعکس باید با جدیت کنترل شود چرا که سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالا است و مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرماندار گناباد: عادی‌انگاری کرونا خطر شیوع آن را بالا برده است

فرماندار گناباد گفت: عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم، کم‌توجهی نسبت به رعایت دستورات پیشگیرانه و استفاده نکردن از ماسک بهداشتی صورت خطر شیوع این ویروس همه‌گیر را افزایش داده است.

حامد قربانی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: عادی‌انگاری اهمیت اجرای پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه، زنگ خطر موج جدید شیوع ویروس کرونا را در گناباد به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: این وضعیت همزمان با تایید مشاهده سویه انگلیسی خطرناک ویروس کرونا در خراسان رضوی به یک دغدغه جدی تبدیل شده است. 

فرماندار گناباد گفت: این شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد و در صورت استمرار عادی‌انگاری و عدم توجه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی این وضعیت تنزل یافته و به رنگ نارنجی تبدیل می شود که اعمال دوباره محدودیتهای کرونایی برای واحدهای صنفی گروه ۲ و سه و چهار را بدنبال خواهد داشت. 

وی افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد هر هفته با تشکیل جلسات مستمر آخرین وضعیت این شهرستان را از نظر شیوع این ویروس رصد و راهکارهای کاهش تبعات آن و ارایه خدمات به مردم و آسیب دیدگان کرونا را بررسی می‌کند ولی تنها موردی که در کاهش شیوع کرونا موثر است، اهتمام مردم به رعایت پروتکهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه می‌باشد.

قربانی استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی را به منظور فرهنگ سازی برای تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی آحاد جامعه ضروری توصیف و بیان کرد: یک تشکل مردمی تخصصی با محوریت همین موضوع در آینده نزدیک در گناباد رهاندازی می‌شود.

وی همچنین گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به آسیب دیدگان کرونا در شهرستان گناباد پرداخت شده است. 

تاکنون ۲۷۳ نفر در گناباد براثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. ۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری و تحت درمان قرار دارند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

آمار روزانه فوتی کرونا در استان همدان به صفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای پنجمین بار در سه ماه گذشته به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

دکتر «محمد طاهری» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون یک هزار و ۵۲۲ نفر است.

وی افزود: همچنین با شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۹ مورد بود که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی  ۲۷ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۷۹، بهار ۶۱۲، تویسرکان ۶۶۶، رزن ۴۵۴، درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۳ و کبودراهنگ ۶۶۶ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۱۸ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۵۲ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۴۹ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا این استان بیان کرد: هم اینک شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد هستند.

رشید حیدری مقدم افزود: شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد در شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان موثر بودند.

 

۱۲۰ بیمار کرونا مثبت در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: درحال حاضر ۱۲۰ بیمار با نشانه ها و علائم قطعی کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که ۱۰ تَن از آنها بدحال می‌باشند.

محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به نهم اسفندماه ۱۹ تَن با علائم ویروس کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی استان مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۸ بیمار کرونا مثبت  افزود: ۱۳ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: در میان بیماران کرونا مثبت هیچ مورد فوتی نداشتیم.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.

 

بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۰۰ پرستار نیز در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

مریم حضرتی روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت افزود: پرونده جان باختگان کرونا و شهدای خدمت در کمیته ای زیر نظر معاونت توسعه وزارت بهداشت و بنیاد شهید رسیدگی می شود. از حدود ۱۰۰ پرستاری که تاکنون در دوران کرونا به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، به پرونده تعدادی رسیدگی و شهادت آنها تایید شده و پرونده تعداد دیگری نیز در حال بررسی است.

وی گفت: هر پرستاری در صورت ابتلا به کرونا، حداقل دو هفته از چرخه خدمت خارج و بار کاری او به سایر همکارانش تحمیل می شود به همین علت ماهانه در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی بزرگ ۳۰۰ هزار ساعت اضافه کاری به پرستاران پرداخت می شود تا جبران کار اضافه آنها شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: پرستاران مطالبات زیادی دارند، یکی از این مطالبات اجرای قانون تعرفه گذاری است که سالها از تصویب آن گذشته و اجرا نشده است و خوشبختانه با سخنان دلگرم کننده اخیر رهبر معظم انقلاب اجرای این قانون با جدیت در وزارت بهداشت دنبال می شود امیدواریم به نتیجه برسد. سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پرستار و قدردانی ایشان از زحمات پرستاران برای آنان بسیار روحیه بخش بود.

وی گفت: فداکاری پرستاران در یکسال گذشته اندکی از مشکلات مردم را در دوران اپیدمی کرونا آسان کرد باید با قدردانی از زحمات آنها برای این قشر پر تلاش به آنها دلگرمی بدهیم.

 

جهش اساسی با تغییر معنادار رفتار کرونا در ایران گزارش نشده است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا امروز، افزون بر ۷۰ جهش در ایران شناسایی شده که البته تا امروز هیچ کدام تغییر معناداری در رفتار ویروس ایجاد نکرده و اطلاق واریانت(گونه) جدید به آنها درست نیست.

کیانوش جهانپور در رابطه با موتاسیون(جهش) های ویروس کووید۱۹ در ایران اظهار داشت: ویروس های RNA دار نسبت به ویروس های DNA دار، سرعت جهش بیشتری دارند و با توجه به اینکه کرونا ویروس ها از زمره ویروس های RNA دار است، طبیعتا در آنها بیشتر مشاهده می شود، سرعت جهش در ویروس های RNA دار بصورت میانگین شاید ۱۰ هزار برابر ویروس های DNA دار است.

وی افزود: کرونا نیز گرچه نسبت به برخی ویروس های RNA دار لزوما سرعت جهش بیشتری ندارد اما در همه ماه های گذشته جهش های متعددی را در ایران و جهان به خود دیده است که البته بسیاری از این جهش ها لزوما منتهی به تغییر رفتار ویروس یا واکنش متفاوتی به واکسن و آنتی بادی ها و سیستم ایمنی نشده اند و قابل توجه نبوده و نیستند. 

جهانپور ادامه داد: متاسفانه انتقال ناقص مطالب و گزارش های علمی مطروحه هفتگی در ستاد ملی مقابله با کرونا آن هم از جانب افراد غیر از سخنگوی رسمی این ستاد و یا پوشش خبری ناقص آن در مواردی موجب سوء تفاهم و سوء برداشت شده و انتظار می رود اکنون که ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی رسمی و مشخص دارد، اعلان مصوبات و اطلاعات منحصر به سخنگو باشد و سایر اظهارات، وجهی ندارد و رسانه ها این موضوع را در اطلاع رسانی مطالب، لحاظ کنند و البته اعضای ستاد نیز توجه بیشتری به این مهم داشته باشند، واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نائب رییس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفا واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسان همه ماه های گذشته، مونیتورینگ و رصد مستمر ژنتیک ویروس و بررسی های فیلوژنتیکی و توالی یابی ژنتیکی در کشور در مراکز مشخص جریان دارد و تا کنون جهش اساسی با تغییر معنادار رفتار ویروس در ایران مشاهده و گزارش نشده است.

 

نمکی:در وزارت بهداشت اولویتی مهمتر از کرونا نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در قم هشدارها و توصیه هایی را به مقام های بهداشتی و درمانی این استان ارائه کرد و گفت:در وزارت بهداشت اولویتی مهمتر از کرونا نداریم.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ،سعید نمکی با تاکید بر اینکه مراقب باشید که رانت برای کسی در تزریق واکسن ایجاد نشود، اظهار داشت:نباید بگذاریم کانون‌های آلوده بیماری به همدیگر پیوند بخورد.

وی در ادامه ایستادگی بر روی اجرای پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نترسیدن از هیچکس به غیر از خدا را مورد توجه قرار داد و گفت: منحنی‌های ثابت در استان‌ها برای بنده که بدبین هستم دلخوش کننده نیست چون همیشه از روز اول بدترین وضعیت را در نظر گرفتم.

وی تصریح کرد: امروز بسیار خرسند شدم که علمای قم نیز از عملکرد مدیریت کرونا راضی بودند.

 

آمریکایی‌ها ظالمانه‌ترین فشارها را بر ما وارد کردند

وزیر بهداشت همچنین در نشست شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به اقدام های خصمانه دشمنان بر علیه نظام اسلامی گفت: برغم دروغی که آمریکایی ها می گفتند دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست اما ظالمانه ترین نوع فشارها را بر ما وارد کردند.

وی افزود: غیر از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در حمایت، هدایت و رعایت پروتکل‌ها، جامعه روحانیت نیز در کشور کمک های بسیار ارزشمند و زیادی کردند و با تذکر و رعایت پروتکل ها بزرگترین خدمت را برای مهار این بیماری انجام دادند.

نمکی بیان کرد: تقاضا داریم که در رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برای ویروس کرونا نیز این همراهی‌ها و حمایت‌ها از سوی جامعه روحانیت استمرار داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته با سفر به قم با جمعی از روحانیان، فضلا، علما و مراجع دیدار و گفت و گو کرد.     

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وزارت بهداشت کیانوش جهانپور ویروس کرونا استان های قرمز کرونا استان های قرمز اسامی استان های قرمز استان های قرمز کرونایی اسامی استان های قرمز کرونا استان های قرمز امروز اسامی استان های قرمز کشور کرونای انگلیسی رنگ استان های ایران کرونای انگلیسی در ایران رنگ استان های کشور رنگ بندی استان ها اسامی استان های نارنجی رنگ بندی استان ها امروز رنگ استان ها امروز اسامی استان های زرد اسامی استان های آبی اسامی استان های نارنجی در کشور اسامی استان های نارنجی کشور جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی جهش یافته انگلیسی ۲۴ ساعت گذشته موج چهارم کرونا رعایت پروتکل ها مقابله با کرونا ویروس های RNA دار جهش یافته کرونا بیماری کووید ۱۹ ویروس جهش یافته بیماری کووید۱۹ آذربایجان غربی کرونای انگلیسی ویروس کرونا کرونا در استان ویروس کرونا مبتلا به کووید بیماران کرونا کرونا تاکنون بیمارستان ها وزارت بهداشت روابط عمومی عادی انگاری استان همدان وزیر بهداشت کووید ۱۹ حال حاضر روز شنبه شیوع کرونا وضعیت قرمز قرار دارند مرگ و میر استان ها خطر شیوع ویروس ها زنگ خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز