Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم دیدار با خانواده شهید ولی الله حسنی روز شنبه ۹ اسفند  1399  با حضور دکتر کوهپایه زاده ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و هیات همراه  انجام گردید. این مراسم که  با قرایت قرآن توسط برادر بسیجی، میری آغاز و سپس پس از گفتگوی صمیمانه مهمانان، خصوصا، دکتر کوهپایه زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران، حاج آقای عیسوی مسول نهاد نمایندگی رهبری، دکتر فیض  مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ایران  ،   با بیان خاطراتی از شهید توسط همکاران استاد شهید حسنی و  خانواده شهید آغاز گردید و پس از قرایت زیارت امین الله و روضه حضرت زینب سلام علیها توسط مداح اهل بیت برادر میری و اهدای لوح یادبود توسط دکتر کوهپایه زاده  به همسر شهید ولی الله حسنی و بازدید از آثار علمی شهید در  اتاق کار این شهید مدافع سلامت خاتمه یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است که  پیش تر ، مراسم تجلیل از خانواده‌  شهید دکتر ولی الله حسنی  ، در شامگاه شنبه 10 آبان 99   با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و خانواده شهید، در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار گردیده بود  و همچنین در  مراسم دیگری نیز با حضور دکتر ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی؛ دکتر همتی رئیس سازمان هلال احمر؛ دکتر سید سجاد رضوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور؛ دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و معاونین و مدیران این سازمان برگزار و  رونمایی از تمبر یادبود شهدای سلامت انجمن بیهوشی ایران و علی الخصوص شهید حسنی صورت پذیرفته و از خانواده شهید دکتر ولی الله حسنی با اهدای لوح و نشان شجاعت توسط دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران؛ تقدیر شده بود.
 همچنین  مسابقات فوتبال "حرف و مشاغل"/ تجلیل از خانواده های شهدای سلامت با حضور "عادل فردوسی پور" یادواره شهدای سلامت با تجلیل از خانواده شهید استاد ولی الله حسنی نیز در تاریخ 1/8/1399برگزار و قدردانی ویژه ای از خانواده شهید صورت پذیرفته بود.
همسر و خانواده شهید دکتر ولی الله حسنی ضمن قدردانی خود از وزیر بهداشت ، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، نهاد نمایندگی رهبری ، رییس دانشگاه تهران ، رییس سازمان نظام پزشکی کشور، مدیران و پرسنل بیمارستان رسول اکرم، مدیران و پرسنل بیمارستان پارس و سایر بیمارستان های کشور ، مدیر گروه بیهوشی بیمارستان رسول اکرم  و تمامی اعضای جامعه پزشکی و شبکه سلامت کشور اعلام داشتند سپاس خدای عزوجل را به وسعت سپاس ملائکه مقرب و خلایق مکرم که "یکی دیگر از فرشتگان سفید پوش رستگارش" را ردای شهادت پوشانید؛ و اولِ او را به توفیق "مدافعین سلامت " و "پاسداری و امانتداری از سوگند نامه پزشکی و بذل جان در راه رضایتش ثبت کرد و آخرش را به شهادت و شجاعت فائز گرداند؛ تا مقربان درگاه الهي به آن گواهي دهند؛ که اوست خداوند بلندمرتبه و صاحب مُقدرات و عطایای ملوکانه؛ "رَّضِیَ اللهُ عَنهُم وَرَضُوا عَنهُ".
 
لازم به توضیح است که بدرقه باشکوه و بی نظیر پیکر پاک شهید دکتر ولی الله حسنی پدر بیهوشی نوین ایران و مدافع سلامت  ، از مجتمع حضرت رسول اکرم (ص)  بیانگر وسعت این تالمات و نشانگر بزرگی و عظمت این شهید در عرصه خدمت ۴۰ ساله به بیماران ویژه و خاص و همچنین نجات هزاران بیمار از زمان‌ شروع بیماری کرونا بوده است.
 
استاد ولی الله حسنی  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، پدر بیهوشی نوین ایران و ملقب به خواجه ثنایی زمان، در تاریخ 19 مهر 1399 به عنوان شهید مدافع سلامت و از سلحشوران مبارزه با ویروس کرونا در میان حزن و اندوه خانواده و همکاران و شاگردانش در قطعه 49 ردیف 123 شماره 7 بهشت زهراء(س) تهران آرام گرفت. 
این شهید پاک سالیان سال در  حوزه سلامت کشورخاضعانه خدمت نمود و در حین انجام وظیفه آسمانی شد.
.

شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد

فریبنـده زاد و فـریبــا بمیــرد


شب مرگ، تنها نشیند به موجی

رود گوشـه ای دور و تنها بمیرد


در آن گوشه،چندان غزل خواند آن شب

که خود در میان غـزل ها بمیـرد


گروهی بر آنند کاین مرغ شیـدا

کـجا عاشقـی کرد؟ آنـجا بمیـرد 
 
شـب مرگ از بیـم، آنـجا شتابـد

که از مـرگ غافـل شـود تا بمیرد


من این نکته گیرم که باور نکردم

ندیدم که قویـی به صـحرا بمیرد


چو روزی ز آغـوش دریا برآمـد

شبـی هم در آغـوش دریا بمیرد

 
"روحشان‌ شاد‌ و ‌قرین رحمت الهی باد"
 
 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران ولی الله حسنی رییس دانشگاه مدافع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.
وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.
جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید؛ پذیرش بیش از ۷۷ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان‌های هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.
وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.
جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.
وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.
منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.
حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.
در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت