Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، فرماندار شهرستان شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پروسه انتخابات اظهار داشت:انتخابات را بهار احزاب است و تشکل های سیاسی در مقطع انتخابات می‌توانند حضور پررنگی در عرصه سیاسی داشته باشند.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و شوراهای اسلامی ششم را در مقطعی حساس دانست و افزود: کشور در شرایط سخت جنگ تمام عیار اقتصادی با انواع چالش‌های سیاسی خارجی و بعضاً داخلی قرار دارد و شیوع بیماری کرونا نیز تمام معادلات دنیا و در پی آن کشور ما را بهم زده و در این شرایط دشوار، مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات پرشور باید محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری نقش رسانه ها را در دنیای امروز بی بدیل توصیف کرد و در ادامه گفت: به گفته بسیاری از مسولان و نخبگان استان فارس، یکی از بهترین دوره ها، از نظر اجرای انتخابات در سطح شیراز ،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده که حتی ۱ مورد شکایت نیز در این دوره در سطح این شهرستان ارجاع نشده و شیراز اولین کلانشهر ایران بود که صحت انتخابات آن به تایید شورای نگهبان رسید.

وی از شروع اقدامات اجرایی ستاد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شوراهای ششم اسلامی شهر و روستا شهرستان شیراز خبر داد و اظهار کرد: در ۸ کلانشهر کشور ازجمله شیراز انتخابات این دوره بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بدین نحو که در روزهای آینده اپلیکیشن مربوط به این فرآیند در سایت وزارت کشور قرار داده خواهد شد و افراد می توانند با دانلود این نرم افزار و دریافت کد رهگیری، آن را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کرده و از این طریق اقدام به ثبت نام کنند.

فرماندار شیراز گفت: پیش بینی می شود در سطح شهرستان شیراز حدود هزار و ۲۰۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی ششم ثبت نام کنند.

امیری در ادامه گفت: در دوره قبلی انتخابات شیراز ۵۵۳ شعبه اخذ رای در این شهرستان وجود داشت که در این دوره با ۳۰ درصد افزایش این تعداد به ۷۲۴ شعبه افزایش خواهد یافت و در مجموع شهرستان شیراز نیز ۸۸۰ شعبه دایر می شود.

وی با اعلام خبر تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شیراز افزود: کمیته های مختلف ازجمله حقوقی، امنیتی، استعلامات و حراست، فناوری ، نیروی انسانی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، اخبار و مستندسازی در ذیل ستاد انتخابات این شهرستان فعال شده است.

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه بر حفظ سلامت فردی اشخاص با وجود شیوع بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو با وجود شیوع بیماری کرونا موضوع ایمنی و حفظ سلامت فردی اشخاص یکی از اولویت های مهم این دوره است، بدین نحو که در همه مراحل انتخابات کارشناسان بهداشت حاضر و شرایط را رصد خواهند کرد.

امیری اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در مرکز استان فارس برای ۱۳ کرسی، در شهر جدید صدرا برای ۷ کرسی، و در داریون و خان زنیان برای ۵ کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

امیری با بیان اینکه در ۱۳۰ روستای شهرستان شیراز انتخابات این دوره شوراها برگزار  می شود اظهار کرد: شورای ۲۸ روستا در سطح این شهرستان ۵ نفر عضو و ۱۰۲ روستای دیگر نیز ۳ عضو خواهد داشت و همچنین مجموعاً در ۸ تیره عشایری شیراز نیز انتخابات این دوره شوراها برگزار می شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات شیراز شورای نگهبان فرماندار شیراز شهرستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم

در این گزارش اسامی زنانی که در دور اول به انتخابات مجلس دوازدهم راه یافتند و همچنین ۷ نامزدی که در دور دوم در حوزه انتخابیه تهران به رقابت خواهند پرداخت آشنا می‌شویم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (یازدهم) اسفند سال گذشته برگزار شد که طبق اعلام ستاد انتخابات کشور حدود 1700 زن نیز نامزد انتخابات بودند که به تعبیر سخنگوی شورای نگهبان به اندازه 6 دوره مجلس زنان در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

گزارش تسنیم از ترکیب نمایندگان مجلس دوازدهم/ تاکنون بیش از 55درصد نمایندگان تغییر کردندهمواره از آنجایی که چگونگی و ترکیب منتخبان مردم در هر مجلس مورد توجه بوده و طی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی مسئله تعداد حضور نمایندگان زن یکی از آمارهای مورد توجه در ابتدای شروع به کار مجالس است.

حضور زنان در مجلس و تشکیل فراکسیون زنان و ارائه پیشنهادات و و تدوین طرح‌هایی در حوزه حل مسائل زنان از جمله مولفه‌هایی است که تاثیر عمیق و بسزایی در دیده شدن، نیازها، مشکلات و مطالبات نیمی از جامعه دارد.

در تمام ادوار مجالس شورای اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره شاهد حضور زنان در میان نمایندگان منتخب مردم بوده‌ایم، اما کمیت حضور زنان در مجلس مختلف بوده است.

بنابراین گزارش، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شد اما در دور اول که نتایج آن مشخص شده از بین 245 کرسی که تکلیف آنها مشخص شده 11 نماینده به مجلس راه یافتن که در ادامه اسامی و حوزه انتخابیه آنها را می‌خوانیم:

-بروجرد: فاطمه مقصودی
-ساری: عالیه زمانی
-بندرعباس: فاطمه جراره
-ایلام: سارا فلاحی
-مبارکه: زهرا سعیدی مبارکه
-نائین: الهام آزاد
-ارومیه: شهین جهانگیری
-ملکان: زهرا خدادادی
-زرتشتیان: بهشید برخوردار
-قزوین: فاطمه محمدبیگی
-میانه: مریم عبداللهی

*رقابت 7 نامزد زن در دور دوم انتخابات مجلس

حال در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که در تاریخ (21 اردیبهشت ماه) سال جاری برگزار می‌شود، از رقابت 90 نامزد برای رقابت بر سر 45 صندلی باقی مانده مجلس، 7 کاندیدای زن نیز در حوزه انتخابیه تهران به رقابت خواهند پرداخت که باید منتظر ماند و ببینیم در دور دوم چه تعداد از زنان به مجلس راه می‌یابند؟

در ادامه اسامی این 7 کاندیدا که در حوزه انتخابیه تهران به دور دوم رفته‌اند را می‌خوانیم:

- سمیه رفیعی
- زهره‌سادات لاجوردی
- زینب قیصری
- زهره طبیب‌زاده
- ریحانه اخلاقی
- سمیه گلپور
- فاطمه قاسم‌پور

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • سرپرست فرمانداری سرایان منصوب شد