Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:34:27 GMT

هفت خوان بازگشت دیپلمات های روس از کره شمالی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۲۰۷۵

هفت خوان بازگشت دیپلمات های روس از کره شمالی

به گزارش روز شنبه ایرنا از کوریا تایمز،  گروهی از دیپلمات های روس و اعضای خانواده آنها مجبور شدند در سفری غیرمتعارف و در اوج محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در پیونگ یانگ، فرزندان و ساک و چمدان های خود را با واگن دستی از مرز کره شمالی خارج کنند.

گزارش حاکی است خروج این گروه که شامل ۸ دیپلمات و خانواده هایشان بود ۳۴ ساعت طول کشید و آنان در نهایت مجبور شدند چمدان ها و کودکان خود را در مسافتی یک کیلومتری، با واگن دستی جابجا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه روسیه در توییتی نوشته بود: آنها ۳۲ ساعت با قطار سفر کردند، سپس دو ساعت با اتوبوس تا مرز آمدند و در نهایت در سخت ترین قسمت مسیر، پیاده وارد روسیه شدند. این گروه از قبل یک واگن دستی تهیه کرده و آن را روی ریل های قطار قرار داده بودند که چمدان ها و کودکانشان را سوار آن کردند و راه افتادند.

به گفت وزیر امور خارجه روسیه، این گروه مجبور شدند چرخ دستی را حدود یک کیلومتر بکشند تا وارد خاک روسیه شوند. مقامات روسیه در این طرف مرز و در خاک روسیه در شهر ولادی وستوک از دیپلمات ها و خانواده هایشان با شاخه گل استقبال کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، «ولادیسلاو سوروکین» دبیر سوم سفارت روسیه در پیونگ یانگ همرا با واریا دختر سه ساله اش از جمله این دیپلمات ها بوده اند.

کره شمالی به دنبال شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ مرزهای خود را بر روی روسیه و چین بست.

منبع: ژاپن تایمز برچسب‌ها کره ‌شمالی ویروس کرونا روسیه پیونگ یانگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی ویروس کرونا روسیه کره شمالی ویروس کرونا روسیه پیونگ یانگ اخبار کنکور دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایران به روسیه اطلاع داده است که در بازگشت ملوان روسی از کشتی توقیف شده MSC Aries توسط ایران به کشورش دخالتی نخواهد داشت.

 

به گزارش تابناک، کشتی کانتینری به نام MCS Aries روز شنبه با انجام عملیات و تخلیه پرسنل روی عرشه کشتی توسط نیرو‌های ویژه نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

مشخص شد یکی از خدمه این کشتی شهروند روسیه است.

دیگر خبرها

  • نیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل
  • بازگشت ملوان کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • گزارش تصویری | نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد