Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی را برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل دانست.

وی با اشاره به بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در دوران تحول قضائی و اجرای سند تحولی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت قرار دارد و در انتخابات گذشته با تدابیر پیشگیرانه از سوی این ستاد صدها تذکر به نامزدهای انتخاباتی داده شد و علاوه بر پیشگیری از جرایم انتخاباتی، ۵۵ مورد پرونده قضائی تشکیل و در چارچوب قانون و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از دیگر وظایف این ستاد را پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی دانست و تصریح کرد: اطلس انتخاباتی در حال تکمیل شدن است و با تعامل و همراهی شورای تأمین، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و دستگاه‌های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با جدیت تمام به موضوع پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر ورود کرده و مصوباتی که در این جلسات قرار داده می‌شود را به جد پیگیری نمایند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها به آن‌ها توصیه کرد ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع تأیید صلاحیت کاندیداها توسط مراجع چهار گانه نیز اشاره کرد و گفت: لازم است مراجع چهارگانه در تأیید صلاحیت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در هیأت‌های اجرایی نیز افراد متدین، سالم و انقلابی به کار گرفته شوند و از حضور افرادی که از فتنه گران حمایت نموده و از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عبور کرده‌اند جداً خودداری شود.

رئیس شورای قضائی استان فارس در خصوص استفاده از ظرفیت‌های دولتی نیز متذکر شد: این موارد تنها منحصر به اموال، اماکن و امکانات فیزیکی نیست بلکه سایر ظرفیت‌ها از جمله سو استفاده از موقعیت‌های شغلی در راستای جهت دهی به افکار عمومی را نیز شامل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر حساسیت همه مسئولین در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات این دوره از انتخابات بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و تبلیغات در همه فضاها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه ساز اخلال در نظم، قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت بررسی و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی در پایان به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و ضمن دعوت همگان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: امروز وظایف مسئولان در برگزاری انتخابات و مردم بیش از گذشته است، مردم بار دیگر حضور فعال و مشارکت حداکثری خود در انتخابات پیش رو را نشان خواهند داد.

کد خبر 5157580

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری فارس سيد كاظم موسوي انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد شیراز بوشهر کرونای انگلیسی زلزله بارش برف اردبیل گرگان شهرکرد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزاری انتخابات حجت الاسلام ستاد پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی