Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@03:14:24 GMT

حادثه اخیر سراوان ریشه یابی شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۲۹۵۳

نماینده مردم چابهار با اشاره به حادثه سراوان گفت: مرزنشینان غیور سیستان و بلوچستان همواره تمایز خودشان را با فرصت‌طلبان خارجی اعلام کرده‌اند، معاندین نمی‌توانند کوچکترین خدشه‌ای میان پیوند ناگسستنی مردم و نظام ایجاد کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "معین الدین سعیدی" در نشست علنی نوبت دوم امروز(شنبه) با تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) در خصوص حادثه تلخ کشته شدن سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم با تدبیر مجلس اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان و کشته شدن چندین سوخت‌بر ریشه‌یابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم چابهار با بیان اینکه مرکزنشینان قدر مرزنشینان را بدانند، تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان باید نقطه تمایز خودشان را با معاندین خارجی اعلام کنند. البته مرزنشینان غیور سیستان و بلوچستان همواره تمایز خودشان را با فرصت‌طلبان خارجی اعلام کرده‌اند و هرگز معاندین نمی‌توانند کوچکترین خدشه‌ای میان پیوند ناگسستنی مردم و نظام ایجاد کنند.

سعیدی با بیان اینکه اتفاقاتی مانند کشته شدن سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان موجب ناامیدی مردم خواهد شد، افزود: با تدبیر مجلس باید کمیته حقیقت‌یاب در استان حضور پیدا کرده و حادثه اخیر ریشه‌یابی خواهد شد و ان‌شاء الله مشکلات مرزنشینان نیز رفع می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودمان را جای مردم این منطقه بگذاریم که جگرگوشه‌هایشان برای کسب روزی حلال رفتند و جنازه‌هایشان برگشت. برچسب ها: سیستان و بلوچستان ، سراوان ، مرزنشینان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سراوان مرزنشینان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سیف اله آقابیگی به آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اثر بارش‌های اخیر در این استان، سدهای خیرآباد و ماشکیدعلیا سرریز شدند، سد زیردان در آستانه سرریز قرار دارد، سد کهیر در حال سرریز شدن است و آبگیری مناسبی در سد پیشین صورت گرفته است.

وی افزود: نکته مهم اینکه پیش از بارندگی‌ها، بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته به منظور مدیریت و کنترل سیلاب در سدهای این استان به ویژه سدهای پیشین، خیرآباد و زیردان نسبت به رهاسازی بخشی از آب مخازن این سدها اقدامات لازم انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در همین رابطه تصریح کرد: بر اساس مدیریت صورت گرفته، سدهای عنوان شده توانستند جریانات آب با ورودی بیش از ۲۱۰۰ متر مکعب در ثانیه را مهار کنند.

وی با بیان اینکه پیک سیلاب با ذخیره‌سازی آب در سد زیردان مهار شد، ادامه داد: پیش از این حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کهیر خالی بود اما با توجه به شدت قابل توجه بارندگی‌ها و حجم بالای جریان آب، این سد در کنار مهار سیلاب‌های شدید، توانست ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون مترمکعب آبگیری داشته باشد و اکنون در حال سرریز شدن است.

آقا بیگی با تاکید بر اینکه، این امر با کاهش قابل ملاحظه خسارت به مناطق پایین دست همراه شد، اظهار کرد: بالاترین میزان بارندگی‌ها تا صبح امروز، چهارشنبه (۲۹ فروردین) در ایستگاه زرآباد (۲۷۰ میلی‌متر)، کنارک (۲۲۹ میلی‌متر)، شارک (۲۲۱ میلی‌متر) و چابهار (۱۳۱ میلی‌متر) در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع بارندگی‌ها به ثبت رسید.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان خاطرنشان کرد: با بارش‌های صورت گرفته مشکل تأمین آب همه شهرهای منطقه بلوچستان مرتفع شد.

کد خبر 6081035 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • دلیل اصلی سیل دبی چه بود؟
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان